חדשות בארץ

דיווח: ה"עיתונאי" שצילם את הטבח בניר עוז הוברח לקטאר

"עיתונאי" אל-ג'זירה, אסמאעיל אבו עמר, שתיעד את הזוועות מניר עוז, הובהל לטיפול רפואי ללא ידיעת צה"ל. על פי הדיווחים, הוא חצה את עזה לשטח מצרים ללא תיאום

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"עיתונאי" אל-ג'זירה, אסמאעיל אבו עמר, הפך לדמות מוכרת בתחילת המלחמה. הוא תיעד את הטבח שביצע חמאס בשמחת תורה ושידר לכל העולם את הזוועות מניר עוז. בשבוע שעבר איבד אבו עמר את רגלו בתקיפה של צה"ל ברפיח. 

על פי הדיווח בערוץ בו הוא עובד, אבו עמר, המואשם על ידי ישראל במעורבות בטרור, הגיע לדוחא בירת קטאר כדי לקבל טיפול רפואי. הוא עזב את הרצועה דרך מעבר רפיח וחצה לשטח מצרים, וזאת מבלי שהמעבר תואם מול גורמי הביטחון בישראל.

כזכור, בשבוע שעבר חשף דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, כי אבו עמר שימש כסגן מפקד של פלוגה ששייכת לגדוד מזרח חאן יונס בחמאס. בערוץ הטלוויזיה הקטארי הודו כי אבו עמר והצלם אחמד מטר, שנפצעו בתקיפה, מועסקים בערוץ. יחד עם זאת, הם התעלמו מהעובדה שהוא היה שותף לטבח הנורא כששידר בהתלהבות את ההתרחשויות.

כזכור, חודש לאחר תחילת המלחמה נערך תחקיר של אתר "דיווחי אמת" בארצות הברית. לפי ממצאיו, צלמים של כלי התקשורת המובילים בעולם נעו עם כוחות הנוח'בה לפני הטבח ותיעדו את פתיחת המתקפה האכזרית. הצלמים תיעדו חטיפה של אזרחים וחיילים, לינץ' בחיילי צה"ל והשתלטות על טנק, עוד לפני שצה"ל ידע על האירוע. הצלם חסן אצליח, שעובד בין היתר עם סוכנויות הצילום הגדולות בעולם כמו AP ,CNN ורויטרס, נראה כשהוא מנשק את מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר. הוא טען כי: "זה היה אירוע לעיתונאים, כולם התנשקו איתו וגם אני. אי אפשר להגיד לא כשהמנהיג קורא לך לבמה".

תגיות:צלםטבחניר עוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה