חדשות בארץ

הערכה במליאה לקראת הדיון בהדחתו של ח"כ כסיף: הסיכוי להליך קלוש

הרוב הנדרש על פי החוק להדחת חבר כנסת מכהן נקבע ל-90 חברי כנסת. המפלגות הערביות מפעילות לחץ על חברי כנסת להצביע נגד ההדחה של עופר כסיף והיועצת המשפטית לכנסת הודיעה כי ההליך "בעייתי"

אא

מליאת הכנסת עתידה לדון היום (שני) בהמלצת ועדת הכנסת להדיח את עופר כסיף. לקראת הדיון, היועמ"שית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, שלחה מכתב לחברי הכנסת וכתבה כי "התנאי להצבעה בעד ההצעה הוא שחבר כנסת השתכנע כי התבטאויותיו של כסיף מהוות תמיכה במאבק מזוין נגד המדינה. שאט נפש או סלידה מהן לא מקיימים את העילה. עמדתי על הקושי הניכר לפרשנות בדבר קיום העילה בהתבטאויות שבבקשה".

על פי החוק, הרוב הנדרש להדחת חבר כנסת הוא 90. המפלגות הערביות ומפלגת העבודה הודיעו כי יצביעו נגד ההדחה. באתר ynet דווח כי המפגלות הערביות החלו ביממה האחרונה להפעיל לחץ על חברי כנסת של יהדות התורה. על פי הדיווח, אחמד טיבי פנה למשה גפני וביקש ממנו להמליץ ליתר חברי סיעתו להצביע נגד.

הכנסת הודיעה כי הדיון יערך לפנות ערב, ייפתח על ידי יושב ראש ועדת הכנסת אופיר כץ ואחרון הדוברים יהיה חבר הכנסת כסיף. לכל חבר הכנסת תינתן מסגרת זמן של שלוש דקות, וטרם ההצבעה יובהר לחברי הכנסת כי הם מצביעים על הצעת ועדת הכנסת.

במסגרת הניסיון להשיג את מספר התומכים הדרוש הקימה ישראל ביתנו, שהגישה את ההצעה להדחת כסיף, אתר ייעודי, שבו מתעדכנים בזמן אמת הנתונים על כוונות ההצבעה של כל חברי הכנסת. עבור יוזם המהלך, חבר הכנסת עודד פורר, מדובר בסוגיה עקרונית והוא פועל בצורה נמרצת להשגת 90 ההצבעות. כרגע, על פי ההערכות, רק כ-75 חברי כנסת תומכים בהדחה.

סיעות המחנה הממלכתי ויש עתיד הודיעו כי יאפשרו "הצבעה חופשית" ולא יכפו "הצבעה סיעתית". חלק מחברי הכנסת המשתייכים לשתי הסיעות הללו ציינו כי הם יבססו את הצבעתם על חוות הדעת שהגישה המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד אביטל סומפולינסקי. זו ציינה כי ישנו קושי משפטי לאשר את הבקשה. לדבריה, "עוצמת שאט הנפש וההתקוממות ממעשהו של חבר כנסת אינן מדד לביסוס עילה להדחה של חבר כנסת מכהן. סלידה מהמעשים וגינויים לחוד, והתגבשות עילה משפטית להדחת חבר כנסת מכהן – לחוד".

 

 

תגיות:עופר כסיףהדחה מהכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה