חם ברשת

השחקנית שחזרה בתשובה: "מי שחושב שללמוד תורה זה 'כלום' - שינסה לקום בנץ"

לידור אדרי כתבה באינסטגרם: "סיימנו לשדר שאנחנו מתביישים בתורה שלנו. תורה היא חירוף נפש גם כן, היא התגייסות לחיים שלמים, היא התגייסות רוחנית בשטח אויב"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השחקנית לידור אדרי חזרה בתשובה לפני מספר שנים. כיום היא משתייכת לחסידות חב"ד ומרבה להפיץ דברי תורה ואחדות בעם ישראל. בפוסט בחשבון האינסטגרם שלה היא כתבה בסוף השבוע על החשיבות של לימוד התורה ויצאה נגד הביקורות סביב נושא לימוד התורה.

"מי שחושב שפרזיט ועצלן הוא אחד שיושב על אלפי אותיות קטנטנות של גמרא מבוקר עד ערב, שינסה ללמוד בעצמו שתי שורות", כתבה אדרי. "מי שחושב שלזהות גופות ולקבל דום לב ממראות שוברי לב בשביל שלמשפחות שכולות יהיה קבר להגיע אליו זה לא תרומה למדינה - שינסה לעשות את זה בעצמו. מי שחושב שללמוד באוהלה של תורה כל היום זה 'כלום' - שינסה בעצמו יום אחד לקום בנץ, לוותר על הקפה שלו בבוקר ולרוץ למניין 3 פעמים ביום לתפילות של שמירה והצלה של אחינו (בתוכם חיילינו) בני ישראל".

בהמשך, אדרי התייחס לנושא השמירה על חיילי צה"ל. "מי שחושב שהלוחמה ברוח היא פחותה מהלוחמה שבשטח, שיעשה חקר בית מה שכרה של לימוד תורה", הוסיפה. "ללמוד בישיבה במקום להתגייס זו תרומה למדינה. והיא חשובה ועצומה גם כן ולא פחות. היא חירוף נפש גם כן, היא התגייסות לחיים שלמים, היא התגייסות רוחנית בשטח אויב, בשטח גלות, בשטח שהחושך חשוך ומכופל, בשטח שמנסים להשמיד את יהדותך".

"התורה היא הנשק של הלוחמה הרוחנית", הוסיפה אדרי בהמשך. "צריך להתאמן במטווחים וללמוד איך לירות עם הנשק הזה בכדי להגן על עצמך על המשפחה שלך על העולם כולו על החיים, כי התורה נקראת 'תורת חיים' - ובלעדיה - אין חיים. בלעדיה - אין אנחנו מתקיימים (ואם אנחנו בכל זאת כן מתקיימים, אולי זה במקרה בזכות כמה 'פרזיטים' שמכסים עלינו במה שאנחנו עוד לא עושים)".

לסיום, אדרי הדגישה את החשיבות באחדות. "סיימנו. עלינו לא יעבדו יותר. התקשורת כבר פאסה, סיימנו לבלוע מסרים וסטיגמות בשם הפרדה. אנחנו לא נצעק סתם בשביל לצעוק כי אנחנו לא טיפשים שמחפשים משמעות בסתם מסרים שגויים. יש לנו כבר משמעות והיא - אנחנו יהודים. ואנחנו לא ניתן יותר להשמיד את היותנו יהודים. לא ניתן בחוץ ולא ניתן מבית. לא ניתן להם ולא ניתן לעצמנו. אנחנו יהודים ולא אנחנו לא מתביישים. אנחנו סיימנו לשדר שאנחנו מתביישים בתורה שלנו", סיכמה.

תגיות:לידור אדריתורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה