חדשות בארץ

"בחייהם ובמותם לא נפרדו": שני החברים נפלו בקרבות בעזה - בהפרש של חודשיים

לוחם הצנחנים סימון שלומוב נפל הלילה בעזה, חודשיים לאחר חברו הקרוב, לוחם השיריון בוריס דונבצקי. השניים הגיעו לארץ והתגייסו לצה"ל כחיילים בודדים. חברם במכינת הראל, בה למדו: "אלוהים לקח את הטובים מכולם"

שלומוב ודונבצקי הי"ד (צילום: דוברות מכינת "הראל")שלומוב ודונבצקי הי"ד (צילום: דוברות מכינת "הראל")
אא

דובר צה"ל התיר היום (שני) לפרסום את דבר נפילתו בקרב ברצועה של לוחם הצנחנים סימון שלומוב, בן 20 מקרית ביאליק. הוא החלל השני של המכינה הקדם צבאית "הראל", המיועדת לעולים ממדינות חבר העמים לשעבר. שלומוב נהרג חודשיים בדיוק אחרי שבן המחזור שלו מהמכינה, סמ"ר בוריס דונבצקי, לוחם השיריון, נפל בצפון רצועת עזה.

שני הנופלים הם חיילים בודדים, סלומוב עלה לארץ מקזחסטן ודונבצקי מרוסיה, שניהם התגוררו בקריית ביאליק ושניהם כאמור בני מחזור ח' במכינת "הראל". הם עלו במסגרת תוכנית נעל"ה, תכנית חינוכית ייחודית שנועדה לבני נוער יהודים ברחבי העולם, המגיעים לישראל ללא הוריהם.

קיריל רודקובסקי, אשר למד יחד עם השניים במכינה, ועם סימון במחזור ח', סיפר: "סימון ואני היינו ממש כמו אחים. עלינו יחד מקזחסטן. למדנו יחד בכפר הנוער מאיר שפיה ליד זיכרון יעקב ולמדנו יחד במכינת הראל. הוא היה אדם עם הלב הכי גדול שיש. תמיד עזר לכולם ותמיד רצה לעשות טוב. אלוהים לקח את הטובים ביותר".

ישי חדד, מייסד מכינות הראל, ספד לתלמידו: "זכינו שסימון הגיע אלינו למכינת הראל בירושלים. הוא היה בחור חייכן ומלא שמחת חיים. שיפר את העברית שלו במהלך המכינה כדי להתגייס לחטיבת הצנחנים בה שירת, והיה גאה בשירות הקרבי שלו. סימון אהב את עם ישראל ומדינת ישראל, עזב הכל כדי לעלות ארצה ולהתגייס לצנחנים וכדי לשרת את מדינתנו האהובה. אובדן עצום זה מצטרף לבוגר נוסף של המכינה אשר איבדה לפני כחודשים את בוריס דונבצקי, חבר קרוב של סימון. סימון ובוריס מסמלים את היפה בעם שלנו: נתינה אין סופית, ציונות, עליה לארץ ונתינה ללא גבול".

תגיות:חלל צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה