חדשות בארץ

כתב אישום: תושב חורה נפגש עם בכירי חמאס בטורקיה והעביר עשרות אלפי שקלים לעזה

השב"כ והמשטרה עצרו תושב חורה שבנגב, שנפגש בטורקיה עם בכירי חמאס, בהם צאלח אל-עארורי שחוסל בחודש שעבר בלבנון, והעביר עשרות אלפי שקלים לחמאס ברצועת עזה

כספי טרור שאותרו בבית בכיר בחמאס במרחב ג'באליה (צילום: דובר צה"ל)כספי טרור שאותרו בבית בכיר בחמאס במרחב ג'באליה (צילום: דובר צה"ל)
אא

השב"כ התיר היום (שני) לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת עם מחוז דרום במשטרת ישראל, נעצרו במהלך חודש ינואר 2024 אוסאמה אל-עוקבי ואשתו סמאח, אזרחים ישראלים תושבי חורה שבנגב, בחשד לקשר עם פעילי חמאס בחו"ל.

אל-עוקבי שימש בעברו כפעיל בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, עד להכרזתה בשנת 2015 כהתאחדות בלתי מותרת, בין היתר, לאור פעילות משותפת עם ארגון חמאס. בשב"כ ציינו כי הוא "מוכר לאורך השנים כמי שמזדהה עם אידיאולוגיה קיצונית כנגד מדינת ישראל ומוסדותיה, ואף מעורב בנשיאת דרשות במסגדים ופרסומים ברשתות החברתיות, תוך עידוד השתתפות בפעילות אלימה במסגד אל-אקצא".

במסגרת חקירתו של אל-עוקבי בשב"כ ובימ"ר נגב ולאור ממצאים שנתפסו בביתו, נחשפו תמיכתו והזדהותו עם אידיאולוגיית החמאס, לצד ראיות לפיהן העביר סיוע כספי לפעיל חמאס ברצועת עזה בהיקף של עשרות אלפי שקלים במשך שנים.

עוד עלה מהחקירה כי אל-עוקבי ביצע שימוש ציני באיסוף תרומות לטובת צדקה ממסגדים בנגב, כשבפועל הכספים הועברו על ידו לפעיל חמאס ברצועה.

ממצאי החקירה בשב"כ ובמשטרה העלו כי אל-עוקבי עמד בקשר עם בכירי חמאס בחו"ל במספר הזדמנויות, נפגש עימם באופן אישי במסגרת ביקורים שערך בטורקיה, זאת תוך שימוש באשתו ככיסוי למצג שווא של טיול זוגי. במסגרת פגישות אלו, הוא גייס כספים מפעילי החמאס לשם פעילותו בנגב.

במהלך ביקורו האחרון בטורקיה ביוני 2023, השתתף אל-עוקבי בפורום מצומצם בו נפגש הן עם בכיר חמאס המקורב לצמרת הנהגת החמאס בחו"ל, והן עם צאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס שחוסל בחודש שעבר בלבנון.

עם תום חקירתו בשב"כ ובמשטרה, הגיש עו"ד יריב צרי מפרקליטות מחוז דרום כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד אל-עוקבי המייחס לו עבירות של מגע עם סוכן חוץ ואיסור פעולה ברכוש למטרות טרור.

תגיות:חמאסטרורכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה