חדשות בעולם

אלמנתו של נבלני: "פוטין הרג את בעלי, אמשיך בדרכו"

יוליה נבלניה, השוהה בגרמניה, הצהירה בפני כתבים: "אלחם בקרמלין למען רוסיה חופשית". היא דרשה את שחרור גופת בעלה, והבטיחה לחשוף ראיות להירצחו בכלא הרוסי

נרות הנצחה לנבלני בתל אביב (צילום: Erik Marmor/Flash90) נרות הנצחה לנבלני בתל אביב (צילום: Erik Marmor/Flash90)
אא

יוליה נבלניה, אלמנתו של מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני שמת בכלא הרוסי, אמרה היום (שני) כי תמשיך במאבקו של בעלה למען "רוסיה חופשית" וקראה להילחם בנשיא ולדימיר פוטין. בשיחה עם התקשורת במינכן שבגרמניה, אמרה נבלניה: "אני רוצה לחיות ברוסיה חופשית, אני רוצה לבנות רוסיה חופשית. אמשיך את עבודתו של אלכסיי".

הקרמלין, המכחיש מעורבות במותו של נבלני, הודיע כי נמשכת חקירת נסיבות המוות, שאירע, על פי דובר ממשלת רוסיה, עקב בעיה לבבית. בקרמלין הוסיפו כי בשל החקירה, גופתו של נבלני לא משוחררת לעת עתה לקבורה ולא נמסרת לבני המשפחה.

נבלניה הגיבה להודעת הממשל הרוסי וציינה כי פוטין "הרג את אלכסיי, פוטין הרג חצי ממני - חצי מהלב שלי וחצי מהנשמה שלי. אבל עדיין יש לי את החצי השני, והוא אומר לי שאין לי זכות לוותר. התשובה היחידה לפשע כזה היא להמשיך במאבקו של בעלי המנוח. הרוסים רוצים לחיות אחרת, גם אם נראה שאין תקווה רבה. אני מפצירה בכם לעמוד לידי. אני מבקשת מכם לחלוק איתי את הזעם. את הכעס והשנאה כלפי מי שהעז להרוג את עתידנו. צריך להתכנס כולם יחד כאגרוף אחד חזק ולהכות איתו את המשטר המטורף הזה - פוטין, חבריו, שודדים במדים, גנבים ורוצחים ששיתקו את המדינה שלנו".

לדבריה, סיבת אי שחרור הגופה היא על מנת להעלים ראיות אותן היא תחשוף בקרוב: "אנחנו יודעים בדיוק למה פוטין הרג את אלכסיי לפני שלושה ימים. נספר לכם על זה בקרוב. בהחלט נגלה מי בדיוק ביצע את הפשע הזה ואיך בדיוק. נזכיר את השמות ונראה את הפרצופים".

על פי הודעת הממשלה הרוסית, נבלני, בן 47, איבד את הכרתו ומת באופן פתאומי ביום שישי לאחר טיול במושבת העונשין "זאב הקוטב" באזור הארקטי. הוא ריצה עונש מאסר של שלושה עשורים לאחר שהורשע בעבירות שחיתות, ניסיון פגיעה במשטר ועוד.

העיתון הגרמני בילד דיווח היום כי על פי פעילים של ארגון זכויות האדם "גולאג.נט", ימים לפני מותו של נבלני הגיעו למושבת העונשין כמה קצינים של "שירות הביטחון הפדרלי" הרוסי, וניתקו חלק ממצלמות האבטחה ומכשירי ההאזנה שהיו שם.

קירה יארמיש, הדוברת של נבלני, פרסמה אמש סרטון שבו טענה באופן נחרץ ש"אלכסיי נבלני נרצח". בנוסף, העובדה שלא מאפשרים למשפחתו של נבלני ולעורכי דינו גישה לגופתו, ולא מאפשרים לנתח אותה, רק מגבירה את החשדות באשר לאפשרות שהוא נרצח על ידי סוכני המשטר.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:רוסיהאלכסיי נבלני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה