חדשות בארץ

נתניהו: "ישראל תתנגד לניסיון לכפות עליה חד-צדדית הקמת מדינה פלסטינית"

מליאת הכנסת דנה בהצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להצביע ברוב קולות נגד ניסיון בינלאומי לכפות על ישראל להכיר במדינה פלסטינית. ההצבעה בנושא צפויה להיערך ביום רביעי הקרוב

נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הערב (שני) לחברי הכנסת, מהקואליציה והאופוזיציה, להתאחד סביב הצעתו להצביע במליאה נגד ניסיון בינלאומי להכיר חד צדדית בהקמת מדינה פלסטינית. הכנסת תחל לדון בנושא הערב, וההצבעה צפויה להיערך ביום רביעי הקרוב.

בהודעה שפרסם אמר ראש הממשלה: "במשך חמישה חודשים אנחנו מנהלים מערכה מדינית חסרת תקדים. המערכה הזאת אפשרה ללוחמינו את חופש הפעולה כדי להשיג את כל מטרות המלחמה. בתקופה זו הדפנו לחצים בינלאומיים רבים, הם כוונו לעצור את המלחמה לפני השגת כל יעדיה. אבל בימים האחרונים אנחנו עדים ללחצים מסוג חדש: ניסיון לכפות עלינו באופן חד-צדדי הקמת מדינה פלסטינית שתסכן את קיומה של מדינת ישראל. אנחנו דוחים זאת על הסף. לכן, הבאתי לממשלה הצעת החלטה שקובעת שישראל תתנגד לניסיון לכפות עליה חד-צדדית הקמת מדינה פלסטינית".

נתניהו הוסיף כי "למרות שיש דעות שונות בתוך הממשלה לגבי הסדר הקבע, ההצעה הזאת התקבלה פה אחד על ידי כל המשתתפים בממשלה. כולנו מאוחדים בעמדה שאסור לישראל להיכנע לתכתיב בינלאומי בעניין כל כך קיומי. אני מברך על כך ואני מביא היום את ההצעה המוסכמת לאישור הכנסת. אני בטוח שהיא תזכה לרוב גורף. זה יבהיר לעולם שיש אחדות רחבה מאוד בתוך ישראל נגד הניסיון הבינלאומי לכפות עליה מדינה פלסטינית".

ראש הממשלה פנה גם לציבור והזכיר כי הוא זה שבלם במשך עשרות שנים הקמת מדינה פלסטינית. הוא הוסיף כי "עמדתי הייתה ונותרה ברורה. היא רק התחזקה אחרי הטבח הנורא של השבעה באוקטובר. בכל מצב, עם או בלי הסדר קבע, ישראל תשמור על השליטה הביטחונית המלאה בכל השטח מערבית לירדן. זה כולל כמובן את יהודה ושומרון ואת רצועת עזה. גם אלה שיש להם דעות שונות, מסכימים שאחרי ה-7 באוקטובר עלינו לקבל בעצמנו את ההחלטות שנוגעות לקיומנו ולעתידנו - ולכן אני קורא לכל המפלגות הציוניות להצביע בעד ההצעה שאנחנו מביאים הערב לכנסת".

הכנסת הייתה אמורה להצביע כבר הערב על הצעת ראש הממשלה. אך לאחר שיו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, העלה הצעה משלו להתנגדות גורפת למדינה פלסטינית, בסיעת הליכוד חששו שייאלצו להיעדר או להצביע נגד, והפכו את ההצעה לסדר להודעת ממשלה - דבר שגרם לדחייה טכנית בהצבעה. הנימוק: לא ניתן להצביע באותה ישיבה על הצעת ממשלה והצעת חבר כנסת.

תגיות:הכנסתמדינה פלסטיניתבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה