חדשות בארץ

לא הושג הרוב הדרוש: ח"כ עופר כסיף לא יודח מהכנסת

בהצבעה במליאת הכנסת לא הושג הרוב הדרוש של 90 חברי כנסת להדחתו של חבר הכנסת עופר כסיף. בקואליציה ובישראל ביתנו מתחו ביקורת חריפה על יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד והשר בני גנץ, שנעדרו מההצבעה

ח"כ עופר כסיף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ח"כ עופר כסיף (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת הצביעה הערב (שני) על ההצעה להדחתו של חבר הכנסת עופר כסיף. בתום ההצבעה התברר, כי לא הושג הרוב של 90 חברי כנסת הנדרש להדחה: 85 חברי כנסת תמכו בהצעה להדיח את כסיף מול 11 חברי כנסת שהתנגדו.

השרים בני גנץ וגדי איזנקוט נעדרו מהמליאה בעת ההצבעה. כך גם יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. סיעות יש עתיד והמחנה הממלכתי החליטו על חופש הצבעה לחבריהן.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, הגיב על תוצאות ההצבעה: "מצער מאוד, שדווקא בהצבעה על הדחתו של תומך הטרור עופר כסיף מהכנסת החליטו יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, שר הביטחון לשעבר ח״כ בני גנץ והרמטכ״ל לשעבר, ח״כ גדי אייזנקוט, לעמוד לצידו של כסיף ולא לצד חיילי צה״ל".

"במקרה של הדחת עופר כסיף, לא מדובר על פגיעה בחופש הביטוי אלא מדובר בהפסקת חופש השיסוי. במקום שחברי הכנסת יגנו על חיילי צה"ל, הם מפקירים אותם", תקף ליברמן.

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, שיזם את הליך ההדחה נגד כסיף, אמר: "עופר כסיף חייב תודה ענקית ליאיר לפיד ויש עתיד על כך שניצל היום בעור שיניו מהדחה, אחרי שתמך במאבק המזויין נגד מדינת ישראל. אני מצטער על חיילי וחיילות צה"ל, שלשיטתו של כסיף הם פושעי מלחמה, ומבחינתו צריכים לעמוד לדין בינלאומי. אמשיך לפעול כדי להוציא מהכנסת את מי שפועל כנגד קיומה של מדינת ישראל".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', מסר: "מי שמשאיר חבר כנסת תומך טרור שמסית נגד ישראל בשעת מלחמה - הלך לאיבוד בדרך. השמאל האנטי ציוני מתנגד לקיום מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומגן על כסיף. אני פונה לאייזנקוט, גנץ ולפיד שחברו בהצבעה הזאת לשמאל הכי קיצוני במדינת ישראל: בשם מה? על מה, למען ה', אתם מגינים?!".

חבר הכנסת צבי סוכות (הציונות הדתית) הגיב: "לפיד וגנץ ברחו הערב מההצבעה להדחת עופר כסיף. עופר כסיף השווה את חיילי צה"ל לגרמניה הנאצית, ועכשיו הוא חוגג במליאה עם אויבי ישראל באדיבות לפיד וגנץ".

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית), תקף: "הערב נחשפו פרצופיהם של בני גנץ ויאיר לפיד. תדע כל אם עברייה כי הפקירה את גורל ילדיה בידי עופר כסיף וחבריו".

לפיד מסר בתגובה לביקורת: "מצער שאביגדור ליברמן וישראל ביתנו מעדיפים לעשות סיבוב על חיילי צה"ל, במקום באמת להדיח את עופר כסיף בדרך הנכונה - להסיר את חסינותו ולהעמיד אותו לדין".

תגיות:יאיר לפידבני גנץמליאת הכנסתעופר כסיף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה