חדשות בארץ

ארה"ב תתמוך בהחלטה של מועצת הביטחון להתנגד לפעולה ישראלית ברפיח

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס לדון בבקשת אלג'יריה לחייב את ישראל להכריז על הפסקת אש "הומניטרית" בעזה. בישראל מצפים שארה"ב תטיל וטו, אך האמריקנים ביקשו להוסיף סעיף הקורא להתנגד לפעולה ברפיח

מועצת הביטחון של האו"ם (צילום: shutterstock)מועצת הביטחון של האו"ם (צילום: shutterstock)
אא

ארה"ב הניחה היום (שני) הצעה בפני מועצת הביטחון של האו"ם, בה מוצגת התנגדות למתקפה קרקעית ברפיח ותמיכה בהשגת הפסקת אש זמנית בעזה. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

לפי הנוסח שהוגש לאו"ם, במסמך שהגישו האמריקנים צוין כי פעילות קרקעית ברפיח "תגרום לנזק נוסף לאזרחים ולהמשך עקירתם, לרבות למדינות השכנות. הדבר יביא להשלכות חמורות לשלום ולביטחון באזור. מסיבה זו, אין לצאת למתקפה זו בנסיבות הנוכחיות". בישראל טרם הגיבו על הדיווח.

המסמך האמריקני מצטרף לבקשתה שהעלתה אלג'יריה בסוף השבוע לקיים דיון במועצת הביטחון ולקריאתה ל-15 החברות במועצה להצביע בעד הפסקת אש הומניטרית מיידית בעזה. בישראל מצפים שארה"ב תטיל וטו, ומתבססים על הצהרה שמסרה ביום ראשון שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, כשהתייחסה לטיוטה המוצעת של אלג'יריה. לדבריה, "נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עובד עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ומנהיגי מצרים וקטאר על עסקת חטופים שתביא כשישה שבועות של הפוגה ממושכת בלחימה. ההחלטה שהועלתה במועצת הביטחון, לעומת זאת, לא תשיג את התוצאות הללו, ואכן, עשויה לסתור אותן". השגרירה האמריקנית הוסיפה כי "ארה"ב לא תומכת בפעולה על הצעת ההחלטה הזו. אם היא תעלה להצבעה כפי שנוסחה, היא לא תאושר".

כזכור, בחודשים אוקטובר ודצמבר, למרות הלחץ הבינלאומי שהפעילו מדינות ערביות על האו"ם בנוגע ל"משבר ההומניטרי" בעזה, וושינגטון הטילה וטו על נוסחים הקוראים להפסקת אש.

ישראל בלמה ניסיון הדחה מהאיחוד האפריקני

דרום אפריקה ואלג'יריה פועלות כדי לבטל את מעמד המשקיפה של ישראל באיחוד מדינות אפריקה. על פי הדיווח בכאן רשת ב', שתי המדינות תכננו לקרוא במהלך הכינוס של הארגון לניתוק היחסים עם ישראל, ולהכניס לתוך הצעת ההחלטה של הכינוס קביעה לפיה ישראל מבצעת רצח עם.

עוד נמסר בדיווח כי נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ ישראל כ"ץ שלחו פניות ושוחחו עם ראשי מדינות ושרי חוץ באפריקה כדי לסכל את ההחלטה.

בסוף השבוע התכנסו מדינות אפריקה באדיס אבבה, וישראל שלחה לכינוס את מנכ"ל משרד החוץ קובי בליטשטיין ואת סמנכ"לית אפריקה במשרד החוץ, שרון בר-לי, כדי לנהל שיחות במטרה לסכל את הניסיונות של אפריקה ואלג'יריה. בסופו של דבר, ישראל נותרה כמשקיפה, אחרי שגובשה קואליציה של מדיניות אפריקניות שהתנגדו למהלך. גם הניסיונות לקרוא לניתוק קשרים עם ישראל ולהצהיר שישראל מבצעת רצח עם כשלו.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלמועצת הביטחון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה