חדשות בארץ

המתקפה על העוטף: צה"ל החל בתחקירים פנימיים

לאחר שהתנגד לחקירה עליה הכריז מבקר המדינה, הודיע הצבא כי החל בתחקור פנימי על "תגובת צה"ל ביום מתקפת מחבלי החמאס על יישובי העוטף". מבקר המדינה: "ביקורת נכונה בכל עת"

הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל יחל בעוד מספר ימים בתחקירים פנימיים על אירועי הטבח בעוטף - כך דווח היום (שלישי) בחדשות 12. התחקיר יתמקד בתגובת הצבא למתקפת חמאס ובימים שלאחר מכן, וכן ייבדקו סימנים שקדמו למתקפה.

על פי הדיווח, בצה"ל הדגישו כי "לא מדובר בצוות חיצוני, אלא במפקדי צה"ל שמבצעים בדיקות פנימיות". בין המפקדים שיהיו אחראים על התחקירים: מפקד אוגדת עזה, מפקד 8200, מפקד פיקוד דרום וראש אגף המבצעים. עד סוף החודש כל הגופים בצה"ל יצטרפו לתהליך. על פי צה"ל, מטרת התחקירים היא ללמוד ולהפיק לקחים תוך כדי המלחמה.

גורמים בצה"ל ציינו, כי בימים הקרובים הצבא ימסור מידע נוסף אודות התחקירים והשאלות המרכזיות בהן יעסקו. בצבא החליטו להפיק לקחים מבצעיים עוד לפני החזרת התושבים לדרום ולצפון, כדי לקבל הערכת מצב נכונה.

כזכור, לפני כחודש הודיע מבקר המדינה מתניהו אנגלמן כי עדכן את הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי שהוא פותח בביקורת, ודרש מהצבא לשמור ולהכין מסמכים רלוונטיים. הרמטכ"ל התנגד לבדיקת המבקר, וטען כי זו לא העת לבצעה כל עוד צה"ל נלחם בכל החזיתות. הלוי שקל למנות צוות בדיקה חיצוני, בראשות הרמטכ"ל לשעבר שאול מופז, אולם בסופו של דבר דחה את הרעיון.

מבקר המדינה הגיב על הדיווח לפיו צה"ל יבצע בכל זאת תחקיר ראשוני: "תפקידי כמבקר הוא להגיד שביקורת נכונה בכל עת. אני שמח שהרמטכ"ל הקים צוותי ביקורת פנימיים. אמרתי שאנחנו ערים ללחימה אבל לצד זה משרד המבקר לא יכול לצאת להפסקה. כל הגופים צריכים להיות נתונים לביקורת. מראש הממשלה עד הצבא ועד הדרגים האזרחיים".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלהרצי הלויצה"לתחקיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה