חדשות בארץ

בניגוד לנהלים: מרואן ברגותי קיבל חמין לתאו בכלא איילון

בשבת האחרונה העביר סוהר מנת בשר לתאו של המחבל, זאת למרות הוראה מפורשת שלא לעשות זאת. שב"ס: "מדובר באסיר ביטחוני וחלים עליו כל הכללים הנהוגים לגבי אסירים אלו. כנגד הסוהר החל הליך משמעתי"

(צילומים: משה שי / פלאש 90)(צילומים: משה שי / פלאש 90)
אא

המחבל מרואן ברגותי קיבל בסוף השבוע מנת בשר לתוך תאו בכלא איילון. הדבר נעשה בניגוד לנהלים, והסוהר צפוי להיענש.

על פי הדיווח בישראל היום, הדבר נעשה למרות ההוראה להקשיח את תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים. כזכור, לאחרונה החליט השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כי כל המחבלים הכלואים בישראל יקבלו מזון צמחוני בלבד.

ברגותי הועבר רק לפני מספר ימים מכלא עופר לכלא איילון. הדבר נעשה בשל חשש מודיעיני, אבל עוד קודם לכן הוחלט כי תנאי הכליאה שלו ושל אסירים ביטחוניים אחרים ישתנו. בן גביר הורה כי כל המחבלים שכלואים בישראל לא יקבלו מנות בשר, בדיוק כפי שנעשה עם מחבלי הנוחבה.

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "מדובר באסיר ביטחוני וחלים עליו כל הכללים הנהוגים לגבי אסירים אלו. כנגד הסוהר החל הליך משמעתי".

לפי מדיניות ממלא מקום נציב שב"ס, גונדר קובי יעקובי, הארגון החל בנקיטת צעדים כלפי עבירות משמעת, הפרות נהלים וטוהר מידות. כזכור, ברגותי, שנכלא בישראל ביוני 2004 ונידון לחמישה מאסרי עולם על רצח ישראלים, נתפס לפני כשבע שנים כשהוא אוכל טורטית, זאת בזמן שהנהיג בכלא שביתת רעב של האסירים הביטחוניים.

לפני ארבעה ימים עלה חשש שהמחבל הבכיר יתסיס את השטח. הוא הועבר לבידוד בכלא אחר ללא אסירים נוספים. בתחילת השנה התלונן ברגותי על הקשחת תנאי הכליאה שלו וקרא לכך "התעללות".

תגיות:מרואן ברגותיכלא איילון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה