חדשות בעולם

בעקבות הצהרתו האנטישמית: חברי פרלמנט בברזיל קוראים להדחת הנשיא

103 צירים, מתוך 513, חתמו היום על עצומה הקוראת ליושב ראש הפרלמנט לדון בהדחתו של נשיא המדינה לואיס דה סילבה. שר החוץ הברזילאי הורה להחזיר את שגריר ארצו מישראל ולנזוף בשגריר הישראלי

נשיא ברזיל (צילום: shutterstock)נשיא ברזיל (צילום: shutterstock)
אא

בקשה להדחתו של נשיא ברזיל, לואיס דה סילבה, הונחה היום (שלישי) על שולחנו של יו"ר הפרלמנט הברזילאי. זאת, בעקבות הצהרתו האנטישמית של דה סילבה, בה השווה את מקרי המוות ברצועת עזה לשואה, וטענתו כי ישראל מבצעת רצח עם. 103 צירים מתוך 513 חברי פרלמנט חתמו על בקשת ההדחה. בין התומכים בהדחה 26 צירים ממפלגות הקואליציה.

בתקשורת בברזיל דווח, כי אמירתו השנויה במחלוקת של הנשיא היוותה "פשע" עבור חברי הפרלמנט. החותמים על בקשת ההדחה ציינו כי דבריו של דה סילבה היו "פעולה עוינות נגד אומה זרה, החושפת את הרפובליקה לסכנת מלחמה או פגיעה בנייטרליות שלה. דה סילבה ירה לעצמו ברגל".

כזכור, דה סילבה טען בעת ביקור באתיופיה כי "מה שקורה ברצועת עזה, עם העם הפלסטיני, לא היה קיים בשום רגע היסטורי אחר. למעשה, זה היה קיים כשהיטלר החליט להרוג את היהודים".

בעקבות דבריו החמורים של נשיא ברזיל, שר החוץ ישראל כץ זימן אתמול את שגריר ברזיל בישראל לשיחת נזיפה, במהלכה הכריז על דה סילבה כאישיות בלתי רצויה בישראל. 

השיחה עם השגריר הברזילאי, פדריקו מאייר, התקיימה באתר יד ושם בירושלים. שר החוץ הציג לשגריר את ספר השמות, הכולל את שמותיהם של הנרצחים היהודים בשואה, כולל בני משפחתו, סבו ישראל כץ וסבתו שפרינצה.

"הבאתי אותך למקום שמעיד יותר מכל על מה שעשו הנאצים והיטלר ליהודים, בהם בני משפחתי", אמר כץ. "ההשוואה בין המלחמה הצודקת של ישראל בחמאס, לבין מעשי הזוועה של היטלר והנאצים, היא בושה וחרפה והתקפה אנטישמית חמורה. לא נסלח ולא נשכח - בשמי ובשם אזרחי ישראל תודיע לנשיא לולה שהוא אישיות בלתי רצויה בישראל עד שלא יתנצל ויחזור בו מדבריו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את דה סילבה: "דברים מבישים וחמורים, מדובר בזילות השואה. ההשוואה בין ישראל לשואת הנאצים ולהיטלר היא חציית קו אדום. ישראל נלחמת למען הגנתה והבטחת עתידה עד לניצחון המוחלט והיא עושה זאת תוך שמירה על הדין הבינלאומי".

אמש הודיעה לשכתו של דה סילבה על החזרתו של השגריר בישראל לברזיל. שר החוץ הברזילאי, מאורו ויארה, זימן את שגריר ישראל בברזיל, דניאל זונשיין, לשיחת נזיפה.

תגיות:הליך הדחהאנטישמיותברזיל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה