חדשות בארץ

סקר: רוב הציבור היהודי מתנגד למדינה פלסטינית

על פי הסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה, רוב המצביעים משוכנעים כי הטרור יתגבר אם תקום מדינה פלסטינית. ישנו רוב לתומכים בפעולות חסימת משאיות הסיוע לחמאס

אילוסטרציה (צילום: Michael Giladi/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Michael Giladi/Flash90)
אא

סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שהתפרסם היום (שלישי) ב"מקור ראשון", קבע כי 63 אחוזים מהציבור היהודי מתנגד לכך שישראל תסכים עקרונית למדינה פלסטינית עצמאית ומפורזת.

הסקר, שנערך על-ידי פרופסור תמר הרמן וירון קפלן, מצביע על הפער בין המחנות הפוליטיים: בשמאל 77 אחוזים תומכים בהסכמה עקרונית לכך, במרכז 48 אחוזים מתנגדים, ובימין 78 אחוזים שוללים הסדר מדיני והקמת מדינה פלסטינית. לעומת זאת, בציבור הערבי 73 אחוזים תומכים בהסכמה עקרונית כזו.

על פי הסקר, שיעור זעום מהציבור היהודי חושב כי הטרור ייפסק אם תקום מדינה פלסטינית, ו-44 אחוזים חושבים כי הטרור אף יתחזק. 27.5 אחוזים חושבים כי הטרור יישאר כמו שהוא, ו-21 אחוזים סבורים כי הוא ייחלש אך לא ייפסק. בקרב הציבור הערבי, 41 אחוזים חושבים כי הטרור ייפסק, 35 אחוזים השיבו כי אינם יודעים.

נתונים נוספים מראים כי 55 אחוזים מהציבור חושב שנמוכים הסיכויים ל"ניצחון מוחלט" במלחמה בעזה. בקרב יהודים, 51 אחוזים סבורים כי הסיכויים לכך נמוכים, לעומת 42 אחוזים המעריכים כי הסיכויים לכך גבוהים. בקרב הערבים יש רוב גדול של 77.5 אחוזים שסבורים כי נמוכים הסיכויים לניצחון מוחלט.

המשיבים לסקר נשאלו גם בנוגע לפעולות של תנועת "צו 9" לחסימת משאיות הסיוע שנכנסות לעזה. 68 אחוזים מהציבור היהודי תומכים בפעולות אלה ומתנגדים להעברת הסיוע ההומניטרי לתושבי עזה. לעומת זאת, בקרב המרואיינים הערבים 85 אחוזים תומכים בכך.

מפילוח לפי מחנות פוליטיים במגזר היהודי, עולה כי בשמאל 59 אחוזים תומכים במתן אפשרות לגורמים בינלאומיים להעביר סיוע הומניטרי לעזה, המרכז חצוי עם נטייה שלא לאפשר זאת (51.5 אחוזים) ואילו בימין 80 אחוזים מתנגדים לכך.

עוד עולה מהסקר כי 55 אחוזים מהיהודים מתנגדים להסדר מדיני גם אם יכלול החזרת כל החטופים, שקט ביטחוני בערבויות ארצות הברית והסכם שלום עם סעודיה, זאת בתמורה לשחרור אסירים פלסטינים רבים, הפסקת אש ממושכת והסכמה להקמת מדינה פלסטינית מפורזת. בקרב הערבים, 77 אחוזים תומכים במהלך שכזה. 

תגיות:סקרהקמת מדינה פלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה