חדשות בארץ

מועצת הביטחון של האו"ם דרשה הפסקת הלחימה בעזה – ארה"ב הטילה וטו

13 מדינות הצביעו בעד הצעתה של אלג'יריה להורות על הפסקת הלחימה, בעוד בריטניה נמנעה. שגרירת ארה"ב באו"ם: "מקווה שהמועצה תקדם הפסקת אש זמנית במסגרתה כל החטופים ישוחררו ויועבר סיוע הומניטרי לאזרחים בעזה"

מועצת הביטחון של האו"ם, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)מועצת הביטחון של האו"ם, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

ארה"ב הטילה הערב (שלישי) וטו על ההצעה שהעלתה אלג'יריה במועצת הביטחון של האו"ם להפסקת אש מיידית במלחמה בעזה. 13 מדינות תמכו בהצעה ובריטניה נמנעה.

שגרירת ארה"ב לאו"ם, לינדה תומס גרינפילד, אמרה בעקבות הטלת הווטו: "בשבועות האחרונים היינו מאוד ברורים שההצעה הזאת לא תעבור ומנוגדת להסכם שלום בר-קיימא. אנחנו מקווים שהמועצה תאמץ את הצעת ההחלטה שלנו כדי שנוכל להגיע להפסקת אש זמנית שבמסגרתה כל החטופים ישוחררו ויועבר סיוע הומניטרי לאזרחים פלסטינים שזקוקים לו באופן נואש. אנחנו צריכים סוף סוף לגנות את חמאס על המעשים הנוראיים שלהם שהתחילו את הקונפליקט. אנחנו מחויבים להמשיך בימים הבאים לעבוד על ההצעה".

ארה"ב הגישה למועצת הביטחון טיוטת הצעה לפיה תתקבל החלטה שתכלול גינוי לחמאס וכן מניעת לחימה עצימה ברפיח. הצעת ההחלטה היא כי המועצה "תתמוך בהפסקת אש זמנית בעזה בהקדם האפשרי. בנסיבות הנוכחיות, מבצע קרקעי גדול ברפיח יסתיים בפגיעה נוספת לאזרחים ויוביל לעקירה נוספת – ייתכן שאל מדינות שכנות", נכתב בטיוטה. לשיטתה של ארה"ב, למהלך יהיו "השלכות קשות על השלום והביטחון באזור, ולכן כרגע אסור לקדם אותו".

תגיות:מועצת הביטחון של האו"םמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה