בריאות ותזונה

קבלו אותם: המזונות שרק נראים בריאים - אבל הם ממש לא

מדגני בוקר ועד חטיפי בריאות ופופקורן לייט – רשימת המאכלים שמסכנים אתכם אף על פי שהם מוגדרים על ידי היצרניות כבריאים

אא

כשאתם עושים סיבוב בסופר, סביר להניח שאתם מחפשים גם מאכלים בריאים, כדי לאזן את התפריט היומי שלכם לעומת הג'אנק פוד. המדפים בסופר עמוסים במה שמכונה "סופר פוד". חלקם קורא לכם לקחת את המוצרים "הכי בריאים שיש", אלא שבדיקה מעמיקה מגלה כי בחלק מהמקרים מדובר במוצרים ממש לא בריאים, שמכילים סוכר, מלח או מוצר מעובד.

אחד המוצרים הוא דגני בוקר, שמוגדרים כמזונות מעובדים ויכולים לגרום להשמנה, מחלות לב וסוכרת. חלק מדגנים מכילים כמויות גדולות של סוכר, בעיקר אלה הממותקים שהילדים שלנו אוכלים מדי בוקר. על רוב האריזות, כך תגלו, נכתב כי מדובר בדגנים מלאים, אלא שקיימים פערים בכמויות הסיבים התזונתיים.

הדבר הזה תקף גם למה שקרוי "חטיף בריאות", או "חטיף אנרגיה". גם במקרה הזה, חלקם מעובדים ומכילים סוכרים וממתיקים כרכיב עיקרי. כמו כן, קיימים בהם גם תוספים כמו צבעי מאכל, מייצבים ומשמרים.

ומה עוד מסכן אותנו? משקאות דיאט. אנשים חושבים שצריכת משקה ממותק כזה היא בריאה, משום שאין בו סוכר, אבל ההפך הוא הנכון – משקאות הדיאט מכילים ממתיקים מלאכותיים וצבעי מאכל שמזיקים מאוד לבריאות. לגבי החישוב הקלורי, מדובר למעשה במים, אבל לא מדובר במוצר בריא. השימוש בתחליף סוכר גורם לבעיות אחרות. הוא לא מפחית באחוזי השומן ומגביר את הסיכון לסוכרת, מחלות לב ותמותה מוקדמת.

ומה לגבי לחם מחיטה מלאה? ארגוני בריאות רבים ממליצים להעשיר את התזונה דרכו. הבעיה היא שחלק מהמאפיות נעזרות בשיטות לצביעת הלחם ולעתים מכניסים בו צבעי מאכל כמו קרמל. הלחם רק נראה עשוי מחיטה מלאה, אבל הוא ממש לא. לכן, לחם כזה רצוי לקנות באריזה סגורה שבו אפשר להבחין במדויק ברכיבים. לפי החוק, לחם נחשב למלא רק אם הוא מכיל 51% קמח מלא לפחות ורק 49% קמח רגיל. הבעיה היא שזה לא מספיק. יש לחמים טובים בהרבה. הם גם יקרים יותר.

עניין נוסף שאליו צריך לשים לב הוא פירות יבשים ופיצוחים. הם אמנם נחשבים לבריאים, אבל חלק מכילים הרבה מאוד סוכר ועוברים תהליך עיבוד. כמו כן, חלקם מכיל גופרית וצבעי מאכל. מכיוון שחלק מהפיצוחים קלויים, הם מאבדים חלק מהתכונות הטובות שלהם, כולל מלח בכמות גבוהה שאינו בריא.

מזון נוסף שאינו בריא הוא פופקורן מופחת שומן. אריזה כזאת מכילה מעל 300 קלוריות. המזון הזה, שנצרך בשקית, מאפשר הכנה מהירה, אך יש בו כמות גדולה מאוד של מלח. בנוסף, לא ברור מדוע הוא מוגדר כמוצר "לייט". נכון שיש בו פחות קלוריות משקית פופקורן רגילה, אבל הרכב השומן בו מזיק. אז איך מכינים? כמו פעם, בסיר עם מעט מאוד שמן, וכמובן - גרגירים טבעיים.

תגיות:משקאותדגני בוקרפופקורןסוכרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה