חדשות בארץ

האמריקנים מציעים: שחרור חטופים תמורת חודש הפוגה

השליח האמריקני ברט מקגורק, המטפל במשא ומתן בין ישראל לחמאס, העלה בשנית את ההצעה המקורית מלפני כחודש, לפיה ישראל תימנע מתקיפה ברפיח ותכריז על הפסקת אש. משלחת ישראלית הוזמנה לפריז, אך בירושלים טרם החליטו אם להיענות

מיצג החטופים מול הכנסת (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)מיצג החטופים מול הכנסת (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

בישראל הכחישו היום (רביעי) את הדיווח בעיתון הסעודי "א-שרק", לפיו משלחת ישראלית תצא לשיחות בקהיר במסגרת המגעים לעסקה עם חמאס. גורם בישראל מסר כי "הדיווח הסעודי לא נכון, משלחת ישראלית לא יוצאת לקהיר. בישראל מחכים לתשובות מחמאס, שאמורות להגיע היום או מחר - ואז תתקבל החלטה". בירושלים הוסיפו כי לא נראה על פניו שחמאס ריכך את עמדותיו ומוכן להיכנס למשא ומתן, ללא התחייבות ישראלית על סיום המלחמה ונסיגה מעזה.

בארה"ב דווח כי ממשל ביידן מתכוון להעלות הצעה חדשה להפסקת אש תמורת שחרור חטופים. השליח האמריקני ברט מקגורק, שאמור להגיע לקהיר ולירושלים, הציע לקדם עסקה לשחרור חטופים שבידי חמאס בעזה, בתמורה להפסקת אש במהלך חודש הרמדאן ועיכוב פעולת ישראל ברפיח. הצעה ברוח זו הועלתה לפני כחודש, השוני הוא התוספת הקוראת לישראל להימנע מתקיפה ברפיח.

על פי הדיווח, גורם אמריקני טען כי בממשל האמריקני חשים שהחמיצו כל הזדמנות להפסקת אש ומנסים לקדם כעת פתרון שיהיה מקובל על שני הצדדים. מקגורק עתיד להיפגש עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, ובכירים נוספים בממשל המצרי, בזמן שמשלחת של חמאס בראשות איסמעיל הנייה מבקרת בקהיר.

במקביל, הקטארים והמצרים העבירו מסר לישראל לפיו ניתן להיפגש בסוף השבוע הקרוב בפריז ולדון בשנית במתווה שיוביל לשחרור חטופים תמורת אסירים פלסטינים ועצירת הלחימה. בישראל טרם החליטו אם להיענות להצעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש ללחץ האמריקני, אליו הצטרפו מדינות באיחוד האירופי, הקוראות לישראל לעצור את התוכנית לתקיפה ברפיח ולהתגמש במשא ומתן. נתניהו הצהיר כי "יש הרבה לחצים על ישראל מבית ומחוץ להפסיק את המלחמה לפני שנשיג את כל מטרותיה, כולל עסקה בכל מחיר לשחרור חטופים. אנחנו מאוד רוצים להשיג עוד שחרור ואנחנו מוכנים גם ללכת כברת דרך, אבל אנחנו לא מוכנים לשלם כל מחיר, בטח לא לשלם את המחירים ההזויים שחמאס דורש מאיתנו, שפירושם תבוסה למדינת ישראל. שום לחץ לא יעצור אותנו".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה