חדשות בארץ

הסית לטרור: כתב אישום נגד המופתי לשעבר של ירושלים

בתום חודשים ארוכים של התמהמהות בקבלת החלטה ולאחר שהוגשה עתירה בנושא, הפרקליטות החליטה להעמיד את לדין את עכרימה סברי, שהסית לרצח יהודים וקרא להשמדת ישראל

בניין בית המשפט העליון בירושלים (צילום: פלאש 90)בניין בית המשפט העליון בירושלים (צילום: פלאש 90)
אא

פרקליטות המדינה הודיעה היום (רביעי) לבית המשפט העליון, במענה לעתירת ארגון לביא, כי המופתי לשעבר של ירושלים, עכרימה סברי, יועמד לדין בגין שתי עבירות של הסתה לטרור.

סברי נחקר לפני מספר חודשים לאחר שפרסם סרטון בו קרא לפגיעה ביהודים ולהשמדת מדינת ישראל. בסרטון ציין כי "לישראל אין זכות להגביל כניסת מתפללים להר הבית, היות והמסגד בשטח ההר הוא מעל לחוק". משטרת ישראל המליצה להעמידו לדין, אולם בפרקליטות לא מסרו עד היום החלטה.

אין זו פעם ראשונה שסברי מעורב בהסתה. באפריל 2022 השתתף בוועידה וירטואלית לרגל "יום אלקודס האיראני", לצידם של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה, מנהיג הג'יהאד האסלאמי, החזית העממית ודוברים נוספים, בקריאה להשמדת ישראל. באפריל 2023 השתתף סברי בוועידה זהה.

בין לבין, באוקטובר 2022, ערך ביקור בביתו של פתחי חזאם, אביו של המחבל מהפיגוע בדיזנגוף בו שיבח את האב על הגיבוי שנתן לבנו השהיד. לאחר זמן קצר ערך ביקור תנחומים נוסף בביתו של עודאי תמימי, המחבל שביצע את הפיגוע במחסום שועפאט ואת ניסיון הפיגוע בכניסה למעלה אדומים. בביקור זה הוסיף סברי להלל את מעלתו של השהיד ואמר שאילו אנשים היו יודעים את מעלתו היו פונים גם הם לדרך זו. בעקבות דברים אלו פנו מספר ארגוני ימין ובהם ארגון לביא בדרישה לפתוח בחקירה להסתה לטרור כנגד סברי. בעקבות דברי ההסתה הוציאה מדינת ישראל לסברי מספר פעמים צווי איסור יציאה מהארץ.

ארגון לביא, שעתר נגד המופתי, מסר: "עכרימה סברי ממשיך את דרכו של המופתי חאג' אמין אל-חוסייני ומסית ללא הפסקה לרצח יהודים. הגיעה העת למיצוי הדין. אנו מברכים את משטרת ישראל ופרקליטות המדינה על ההחלטה להעמיד לדין את צורר היהודים עכרימה סברי".

תגיות:כתב אישוםהסתה לטרורעכרימה סברי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה