חדשות בארץ

מערכת הביטחון: אחד מתוך חמישה עובדי אונר"א הוא איש חמאס

על פי דו"ח מעודכן, מתוך 12 אלף עובדי ארגון האו"ם למען הפליטים הפלסטינים בעזה, לכ-9,500 קשר ישיר לארגון הטרור - חלקם כמחבלים שנלחמים בישראל. בכנסת טרם הצביעו על גירוש אונר"א מתחומי ישראל

מטה אונר"א ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)מטה אונר"א ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

דו"ח מעודכן של מערכת הביטחון, שהועבר היום (רביעי) לקבינט ולגורמים ממשלתיים נוספים, מצביע על כך שמתוך כ-12 אלף עובדי אונר"א בעזה, 440 הם פעילים בזרוע הצבאית של חמאס, משמע מחבלים הנלחמים נגד ישראל.

כ-2,000 נוספים הם פעילי חמאס רשומים, אך לא חברים בזרוע הצבאית. ל-7,000 עובדי אונר"א נוספים יש קרוב משפחה מדרגה ראשונה שהוא מחבל בחמאס. בסך הכל, מתוך 12,000 עובדים, קרוב ל-9,500 קשורים לארגון הטרור, ולמעשה ארבעה מכל חמישה מעובדי אונר"א הוא בעל קשר לחמאס.

כזכור, ישראל העבירה לפני כחודשיים לאו"ם ולארה"ב רשימה של 12 אנשי אונר"א שהשתתפו באופן פעיל בטבח ביישובי העוטף. כמו כן, לכל אורך התמרון הקרקעי, התגלו עשרות מבנים שבהם פועל הארגון בעזה ובתוכו נמצאו אמצעי לחימה ששימשו את ארגוני הטרור ברצועה.

בשבוע האחרון איתרו כוחות צה"ל אמצעים טכנולוגיים איראניים במפקדת חמאס ששכנה מתחת למטה אונר"א בשכונת רימאל. בפעילות הושמדה חוות שרתים וטכנולוגיות בהם מאגרי מידע וחוסלו 120 מחבלים. הלוחמים פשטו על מבנה הארגון בעקבות מודיעין מקדים של שב"כ ובעקבות מנהרה שאותרה קודם לכן מתחת למטה ארגון הפליטים הפלסטינים של האו"ם. אל המנהרה הגיעו הלוחמים באמצעות פיר, שאותר סמוך לבית ספר של אונר"א.

בישראל פועלים לסלק את אונר"א משטחי המדינה. משרד השיכון הודיע בשבוע שעבר החוזה של הארגון עם מנהל מקרקעי ישראל לא יחודש, ועליו לפנות את המבנה בירושלים. כמו כן, חברי כנסת דרשו לקיים דיון ולהוביל מהלך שהארגון יוכרז כלא רצוי בישראל, מתוך מטרה להפסיק את פעילותו. מועד הדיון טרם נקבע.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלאונר"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה