חדשות בארץ

דובר צה"ל בערבית ניצל מניסיון התנקשות

המשטרה סיימה לחקור את הפיגוע ברעננה שארע לפני חודש, בו נרצחה תושבת העיר עדנה בלושטיין בת 79 ו-18 נפצעו. אחד המחבלים סיפר בחקירתו, כי זיהה חודשים קודם לכן את דובר צה"ל בערבית במסעדה בעיר ותכנן להתנקש בחייו

סא"ל אביחי אדרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)סא"ל אביחי אדרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

משטרת מחוז המרכז הודיעה היום (רביעי) כי סיימה לחקור את הפיגוע ברעננה שארע בחודש שעבר, במהלכו נרצחה עדנה בלושטיין בת 79. בתום החקירה הועבר התיק לפרקליטות, ובימים הקרובים יוגש כתב אישום נגד שני המחבלים שביצעו את הפיגוע.

כמו כן הותר לפרסום כי במהלך חקירתו על ידי המשטרה ואנשי השב"כ, הודה אחד המחבלים כי כחודשיים לפני הפיגוע הבחין ברעננה בדובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, שישב במסעדה. המחבל עזב את המקום, הצטייד בסכין ושב למרחב המסעדה אך אדרעי כבר לא היה במסעדה. בנוסף, סיפר המחבל כי חזר למסעדה מספר פעמים בתקווה שאדרעי ישוב אליה והוא יוכל להתנקש בחייו.

על פי המשטרה, מסיכום החקירה עולה כי שני המחבלים, אחמד זידאת (22) ובן דודו מוחמד זידאת (44), עבדו במכון שטיפה בעיר, לקחו שני כלי רכב שהושארו במכון והחלו במסע הרצח. המחבל הראשון דרס תחילה הולך רגל סמוך לאי תנועה ובהמשך שדד רכב נוסף מנהגת שנמלטה ממנו, תוך שהוא ממשיך ודורס הולכי רגל ונמלט אל מקום מסתור סמוך למקום עבודתו, שם נעצר בהמשך.

במקביל, המחבל השני יצא ברכב גנוב ממכון השטיפה ברחוב החרושת לכיוון רחוב אחוזה, דרס קבוצת אזרחים שעמדה בתחנת אוטובוס ורצח אחת מהן. לאחר מכן נמלט מהמקום, כאשר אזרח שהיה עד לפיגוע הזעיק שוטרים שעצרו את החשוד בתום מרדף. בפיגוע נפצעו 18 בני אדם, שלושה מהם במצב קשה. המחבלים סיפרו בחקירתם כי הרקע לפיגוע הוא המתרחש במסגד אל-אקצא, והרג ילדים פלסטינים ברצועת עזה.

היום הגישו חוקרי המשטרה הצהרת תובע נגד שני המחבלים המעורבים, על הכוונה להגיש כתב אישום נגדם בימים הקרובים.

תגיות:אביחי אדרעימלחמת חרבות ברזלפיגוע ברעננה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה