חדשות בארץ

"סינוואר והנייה – לכו הביתה, יופל חמאס": תושבי עזה מפגינים נגד המנהיגים

התושבים המקומיים שבתחילת המלחמה יצאו בחשאי נגד מנהיגי ארגון הטרור בחשאי, כבר לא מתביישים להשמיע את כולם. "יא הנייה, יא סינוואר - העם הוא הקורבן", הם קוראים להם

(צילומים: Hassan Jedi, Abed Rahim Khatib)(צילומים: Hassan Jedi, Abed Rahim Khatib)
אא

התקשורת הפלסטינית מדווחה ביממה האחרונה על תסכול של תושבי רצועת עזה מארגון הטרור חמאס. הלילה (בין שלישי לרביעי) הופץ תיעוד של הפגנות נוספות נגד ארגון הטרור, בעיקר בג'באליה בצפון הרצועה וברפיח שבדרומה.

בתיעוד שהופץ מתוך ההגפנות שבג'באליה, נשמעים עזתים הקוראים קריאות נגד אחד ממנהיגי הארגון, איסמעיל הנייה, ומנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר. "יא סינוואר, יא הנייה – העם הוא הקורבן. יופל חמאס! יופל חמאס!", הם צעקו.

ברפיח נשמעו קולות נגד הנייה וגם נגד אוסאמה חמדאן, שנחשב לבכיר חמאס בלבנון. "שמע שמע יא חמדאן, יאללה לך מלבנון!", צעקו המפגינים והוסיפו: "שמע, שמע, יא הנייה - העם הוא הקורבן. ברוח ודם נפדה אותך עזה".

דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, שיתף את סרטוני ההפגנות וכתב מה אמרו בהן: "סינוואר, תגיד להנייה שהעם הוא הקורבן. לך לך סינוואר. תקשיב, תקשיב הנייה, לך מטורקיה. תקשיב תקשיב חמדאן, לך מלבנון". הוא הוסיף כי "תושבי עזה מכירים את סיבת הטרגדיה ברצועת עזה ואת תוצאות מבול ההרס והטרור שהביאו סינוואר וחבורתו".

חשוב לציין כי זו לא הפעם הראשונה שתושבי עזה מפגינים נגד חמאס. בסרטון שפורסם בשבוע שעבר צעקו עזתים "סינוואר והנייה, האנשים הם הקורבנות. לך מפה סינוואר". אדרעי טוען כי מדובר בהפגנות ספונטניות של תושבים, שאינם שבעים רצון מההנהלה שלהם. באזור רפיח נמצאים כיום 1.5 מיליון בני אדם, כשהרצועה כולה מכילה כ-2.3 מיליון איש.

תגיות:חמאסאיסמעיל הנייהיחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה