חדשות בארץ

מבזים את המקצוע: כ-60% מהכתבים העזתים פעילים או מזוהים עם ארגון טרור

מי שמגדירים את עצמם כעיתונאים מהווים חלק מארגוני הטרור. במחקר שנערך עולה כי רובם מזוהים על חמאס וחלקם עובד בג'יהאד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"עיתונאי" אל-ג'זירה, איסמאעיל אבו עמר, עלה השבוע לכותרות משום שתיעד את הטבח בשמחת תורה אבל הוברח לקטאר במטרה לקבל טיפול רפואי ללא ידיעת ישראל. יחד עם זאת, בדיקה מעלה שאבו עמר אינו העיתונאי העזתי היחיד ששותף לפעילות הטרור.

ברשימה שפורסמה באתר N12 עולה כי חמאס מפעיל מערך עיתונאים בכירים שמסייעים בפעילות התעמולה, העברת המסרים והדיווחים השוטפים לתושבי עזה. איך זה קורה? חלקם עובד בכלי תקשורת זרים ובערוצי תקשורת של חמאס, כשרבים מהם קיבלו התרעה על המתקפה עוד קודם וכמובן שלא דיווחו על כך והגיעו לתעד אותו.

ממחקר של המרכז למורשת המודיעין, המנתח וחוקר את זהות העיתונאים הפלסטיניים, עולה כי מתוך 131 עיתונאים עזתים לפחות 78 (כמעט 60%) פעילים או מזוהים עם ארגון טרור. מבין ה-78, 44 מהם מזוהים עם חמאס. חמישה זוהו כפעילי הזרוע הצבאית. 19 עיתונאים מזוהים עם הג'יהאד, 6 מהם פעילים של הארגון בפועל, כך שברור שהסיקור שלהם היה מוטה.

בכיר חמאס, אוסאמה חמדאן, אמר במסיבת עיתונאים שנערכה לאחרונה כי "התקשורת כיום מהווה חלק מהמערכה שמנהלים נגד ישראל ונגד היהירות העולמית. העימות בזירה התקשורתית מסוכן לא פחות מהעימות בשדה המערכה". הוא הוסיף כי במהלך המלחמה יש לתקשורת תפקיד חשוב בהבסת הנרטיב של ישראל.

אבו עמר, שתיעד את הטבח, איבד את רגלו במתקפה של צה"ל בשבוע שעבר. לפי הערוץ בו הוא עובד, הוא הוטס לקטאר במטוס פינוי אך בישראל לא ידעו על כך ולא אישרו לו לצאת. הוא עזב למצרים, כך על פי ההערכות, דרך מעבר רפיח.

במהלך פעילות צה"ל לפני מספר שבועות נחשף מחשב נייד ששייך לעיתונאי מאל-בוריג'. "מהממצאים במחשב נראה שבנוסף לתפקידו כ'עיתונאי', מוחמד הוא גם פעיל צבאי בכיר של חמאס במערך טילי הנ"ט", נמסר מדובר צה"ל בערבית.

צריך לזכור כי עיתונאים חסינים במהלך מילוי תפקידם ומנצלים את האפודים המיוחדים שהם מקבלים. במקרה הזה, בולט השימוש של מי שמוגדרים כעיתונאים לרעה.

תגיות:עיתונאיםטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה