חדשות בארץ

נתוני צה"ל: זינוק חד בפיגועי הטרור ביו"ש – חשש מהסלמה בחודש הרמדאן

בשנה האחרונה חלה עלייה של 350% בפיגועי טרור ביו"ש ביחס ל-2022. מספר פיגועי הירי הגיע לנתון הגבוה ביותר מאז האינתיפאדה השנייה. השר מיקי זוהר בעקבות הפיגוע סמוך למעלה אדומים: "יש חשש אמיתי שיצאו פיגועים. צריך לשמור על ערנות מקסימלית"

הפיגוע ליד מעלה אדומים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)הפיגוע ליד מעלה אדומים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

גורמים במערכת הביטחון הביעו היום (חמישי) חשש מהתגברות הפיגועים ביו"ש ובערי ישראל, במיוחד לאור הפיגוע הבוקר סמוך למעלה אדומים ולקראת חודש הרמדאן שיחל בעוד שבועיים.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס לפיגוע, ואמר ל-ynet כי "לקראת הרמדאן יש חשש אמיתי שיצאו פיגועים כאלה. צריך לשמור על ערנות מקסימלית". לדבריו, "אלו שיוצאים לפגע לא יוצאים בעקבות אמירה כזאת או אחרת אלא בשביל לרצוח יהודים".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הוסיף כי "אני חוזר על דבריי מלפני חצי שנה, הזכות לחיים של תושבים יהודים ביו"ש גוברת על חופש התנועה של תושבי הרשות הפלסטינית. צריך לשים מחסומים סביב הכפרים".

על פי נתונים שהציג צה"ל לחברי הקבינט, בשנת 2023 חלה עלייה של למעלה מ-350 אחוז בפיגועי הטרור ביו"ש ביחס לשנה שקדמה לה. לפי הנתונים, בשנה החולפת התרחשו 608 פיגועי ירי, דריסה, דקירה וזריקת מטעני חבלה, לעומת 170 פיגועים שהתרחשו בשנת 2022. כמו כן, כ-300 מהאירועים שהתרחשו היו פיגועי ירי, כשמדובר במספר הגבוה ביותר מאז האינתיפאדה השנייה.

מתחילת 2024 נרצחו בפיגועי טרור שבעה אזרחים וחיילים. בתחילת ינואר לוחמת מג"ב נפלה במהלך סיכול טרור במחנה הפליטים ג'נין, מספר שעות לאחר מכן התרחש פיגוע טרור בוואדי חרמיה שבו נרצח ערבי ישראלי כבן 30 ואישה נוספת נפטרה מפצעיה לאחר מספר שבועות. שבוע לאחר מכן, שני מחבלים רצחו אישה במהלך פיגוע משולב שכלל דקירה ודריסה ברעננה, ביום שישי האחרון מחבל פתח באש לעבר תחנת אוטובוס בצומת ראם ורצח שני אזרחים והיום נרצח ישראלי נוסף.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט בשבוע שעבר כי ישראל תגביל עליית ערבים ישראלים להר הבית ברמדאן, כפי שדרש השר בטחון לאומי, איתמר בן גביר. המשטרה הונחתה לפעול אם תהיה סכנה לחיי המתפללים בכותל. על פי החלטת ראש הממשלה תיאסר כניסת מתפללים ערבים - גברים עד גיל 40, והגיל של הילדים והנשים ייקבע בהמשך.

עמדת ראש השב"כ ונציגי צה"ל בדיון הייתה כי הגבלות על ערבים ישראלים עלולה לתת לחמאס את מבוקשו - איחוד זירות והתססה בקרב אוכלוסייה שנמנעה מעימותים במשך כל תקופת המלחמה. בן גביר הגיב כי מדובר בקונספציה נוספת של מערכת הביטחון, שצריך לשכוח אותה אחרי אירועי 7 באוקטובר.

תגיות:צה"לטרוריו"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה