חדשות בארץ

צה"ל: גובשה עמדה ביטחונית שתאפשר החזרת תושבים לחלק מהיישובים

הצבא התבקש בשבוע שעבר להגיש את עמדתו לקבינט, שדן בהחזרת התושבים ליישובים הקרובים לגבול עם רצועת עזה. המהלך עתיד להתחיל בעוד שבוע אך התושבים יהיו רשאים, אם ירצו, להישאר בבתי המלון עד הקיץ

העיר שדרות לאחר פינוי התושבים (צילום: Gili Yaari/Flash90)העיר שדרות לאחר פינוי התושבים (צילום: Gili Yaari/Flash90)
אא

צה"ל הודיע היום (חמישי) כי גיבש עמדה ביטחונית להחזרת התושבים ליישובי הדרום שפונו בתחילת המלחמה, זאת בהתאם להערכת המצב הביטחונית ובהנחיית הדרג המדיני.

על פי צה"ל, תכנית החזרה גובשה בשיח מלא של מפקד פיקוד העורף עם ראשי הרשויות וההחלטה על עיתוי חזרתו של כל יישוב תתקבל בצורה פרטנית, אל מול הערכת המצב.

היישובים אליהם ניתן לשוב בטווח 0-4 קילומטרים מעזה הם: זיקים, כרמיה, יד מרדכי, ארז, אור הנר, איבים, שדרות, ניר עם, גבים, מפלסים, סעד, עלומים, רעים, מגן, ניר יצחק, שלומית, נווה ובני נצרים. צה"ל קבע כי אין מניעה ביטחונית לחזור להתגורר ביישובים.

בחוות הדעת הודגש כי היא מתייחסת אך ורק לשיקול הביטחוני, וכי ישנם שיקולים נוספים הקשורים בחזרת התושבים. "מטבע הדברים, חזרת התושבים מצריכה גם בחינה של שיקולים והיבטים נוספים מעבר למישור הביטחוני (כגון חינוך, בריאות, רווחה, תחבורה וכיוצא בזה)", נכתב בחוות הדעת.

יש לציין כי לפי מתווה שסוכם בין משרד האוצר לראשי היישובים המפונים, החזרה תתאפשר החל מ-1 במרץ ומי שיבחרו להישאר בבתי המלון יוכלו לשהות בהם עד ל-7 ביולי. מי שיבחר להמשיך ולהשכיר דירה, יוכל להמשיך לקבל מענק יומי, אך במקום 200 שקלים למבוגר ו-100 שקלים לילד, יוכל לקבל 120 שקלים למבוגר ו-60 לילד מדי יום.

סוכם גם על מענקי הסתגלות שיחולקו לתושבים שיחזרו: אדם יחיד יקבל 15,480 שקלים, זוג כ-30,960; זוג עם ילד 38,700 שקלים; זוג+2 כ-46,400; זוג+3 כ-54,000; זוג+4 כ-62,000. למעשה, כל ילד מזכה את המשפחה במענק של כ-8,000 שקלים נוספים.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלפינוי תושביםצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה