חדשות בארץ

דרישה מעיריית צפת: מנעו פעילות של ארגון מיסיונרי

ארגון "אור לאחים", העוקב אחר פעילותן של כתות בישראל, טוען כי אדם המייצג את אחד הארגונים הנמצאים ברשימתו יצר קשר עם העירייה ותרם מיגוניות לגן ילדים חרדי. בעירייה הגיבו: "אין שיתוף פעולה. לא היה ידוע לנו מי הגורם העומד מאחורי התרומה"

צפת (צילום: David Cohen/FLASH90)צפת (צילום: David Cohen/FLASH90)
אא

ארגון "אור לאחים", הפועל נגד תופעת הכתות והמסיונריות, פנה היום (חמישי) לעיריית צפת והתריע כי ארגון בשם "אהבת עמי", העוסק בהפצת חומרי מיסיון, תרם מיגוניות לילדי גן חרדי בעיר. לדברי "אור לאחים", כך ניסה הארגון המיסיונרי ליצור שיתוף פעולה ולהשיג "דריסת רגל" בעיר.

במכתבו לעירייה כתב הרב בנימין וולקן, מנהל המחלקה למאבק במיסיון ובכתות ב"אור לאחים", כי "במהלך מלחמת חרבות ברזל, נוצר קשר עם ארגון מיסיון בשם 'אהבת עמי' בראשו עומד אדם שחיבר את הספר 'שיבת החזיר הכשר', שמטרתו המוצהרת היא המרת דת של יהודים". לדבריו, במסגרת הקשר "נרקם עם הארגון המיסיונרי שיתוף פעולה בתרומת מיגוניות לגני ילדים בעיר הקודש צפת".

במכתבו העריך וולקן כי שיתוף הפעולה עם העירייה נעשה מחוסר ידיעה, אך דרש מראש העיר שוקי אוחנה למנוע זאת. העתק מהמכתב נשלח גם לרבני העיר המקומיים, תוך אזהרה לפיה "ארגוני מיסיון מנסים לנצל כל סיטואציה של מצוקה בעם היהודי, כדי לעשות נפשות להמרת דת".

דובר עיריית צפת מסר בתגובה, כי לעירייה לא יהיה ידוע מי הגורם העומד מאחורי התרומה, ובפועל עמדו אנשים ולא ארגון מול הרשות. מעבר לכך, ציין הדובר, "הארגון לא פעיל בצפת ולא יהיה פעיל בעיר".

מעמותת "ניצוצות", הקשורה לאחד הגנים, נמסר בתגובה: "מאז שהגענו למודעות להיעדר מקומות בטוחים לגני ילדים בעיר שלנו, התגייסנו למטרה בתור אימהות מודאגות ופנינו לתורמים ולכלי תקשורת פוטנציאליים, מקומיים ועולמיים, כדי להעלות את המודעות והתמיכה למילוי הצורך הקשה הזה. דרך אינספור פגישות, שיחות טלפון וראיונות, אחד האנשים שהוצגתי בפניו הציג את עצמו כרב והציע לנו עזרה. הוא דיבר עברית, ציטט את חז"ל, ונראה שדאג מאד לילדים. קיבלנו הודעה על אדם זה מארגון 'אור לאחים', התייעצנו עם הרב שמואל אליהו, ואין לנו קשר נוסף איתו. רצוננו היחיד הוא לראות את ילדינו בטוחים, ונמשיך לפעול בכל הכוח למען מקורות מימון אחרים (כשרים), על פי ההדרכה ההלכתית שקיבלנו. ממ"ד ניצוצות לחיים שאנו פועלים כעת מסביב לשעון להקים בגן שושנה בקרית חב"ד, ממומן על ידי מקורות אחרים ומפוקחים".

תגיות:צפתאור לאחיםמיסיונריות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה