חדשות בארץ

חיסולים ממוקדים: בכיר חיזבאללה בלבנון, מחבל של הג'יהאד האיסלאמי בג'נין

חיזבאללה אישר כי בתקיפה ישראלית נהרג חסן מחמוד סאלח, הנחשב לאחד ממומחי הטילים הבולטים בארגון. כטב"ם של צה"ל חיסל בג'נין את יאסר חנון, האחראי על פיגועי הירי בגלבוע

תקיפה בדרם לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)תקיפה בדרם לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

חיזבאללה אישר היום (שישי) כי בתקיפת צה"ל אתמול בלבנון נהרג חסן מחמוד (ג'עפר) סאלח, בכיר בכוח רדואן בדרגה המקבילה למפקד חטיבה, הנחשב לאחד ממומחי הטילים הבולטים בארגון. יחד עימו חוסלו שלושה מחבלים נוספים.

על פי דיווחים בלבנון, הארבעה חוסלו בתקיפה מהאוויר לעבר דירה במבנה בכפר רומאן שבמחוז נבטיה. עד כה הודיע חיזבאללה על 211 הרוגים מאז תחילת המלחמה.

במקביל, הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" דיווח כי ישראל תקפה היום מספר פעמים בדרום המדינה, באמצעות ירי מקלעים וארטילריה, באזור אל-וזאני, יארון ובלידא. לפי הדיווח, חייל בצבא לבנון נפצע ובתים נפגעו. הרשת הלבנונית "אל-ג'דיד" דיווחה כי ארבעה עובדי "רשות הבריאות האיסלאמית" - גוף השייך לחיזבאללה - נהרגו בתקיפה ישראלית על "מרכז ההגנה האזרחית" בכפר בלידא שבדרום לבנון.

כטב"ם חיסל מבוקש בג'נין

צה"ל, בהכוונת השב"כ, חיסל היום את המבוקש יאסר חנון, המשתייך לג'יהאד האיסלאמי, אשר עמד בשבועות האחרונים מאחורי פיגועי הירי לעבר יישובי הגלבוע. יאסר הוא אחיו של המחבל עמאר חנון, שנהרג על ידי כוחות צה"ל בשנת 2000. הוא גם בן דודם של שני מחבלים אשר חוסלו בעבר, וויאם וויסאם חנון.

על פי דובר צה"ל, יאסר ניהל את החוליה שביצעה פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל, יישובים ישראליים ועמדות צבאיות לאורך מרחב התפר, בהם היישובים מירב ומבוא דותן, ומעבר סאלם, ג'למה ועוד. המחבל חוסל בדרכו לבצע פיגוע ירי נוסף.

לפני כשבוע פרסם יאסר חנון בפייסבוק פוסט, שבו נראה כי הבין שסופו קרב. בפסוט כתב: "איננו אלא הלוויה נדחית, לכן נשמה תהיי זקופה, אולי העזיבה תהיה בקרוב".

על פי מידע מודיעיני, חנון היה בדרך לפיגוע נוסף, ולכן הוגדר במערכת הביטחון כ"פצצה מתקתקת". הוא חוסל בשעה שנסע ברכב ביחד עם שלושה מחבלים נוספים שנפצעו בתקיפה.

תגיות:צה"לחיסול ממוקדמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה