חדשות בארץ

מוכנות בזירה הצפונית: חילות האוויר והים תרגלו תקיפות משותפות

על רקע המשך הלחימה בצפון והרחבת הפעולה המבצעית בלבנון, צה"ל השלים תרגיל משותף שבו נטלו חלק ספינות טילים ומסוקי קרב. נמשכת הלחימה ברצועה – עשרות מחבלים חוסלו

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל הודיע היום (שישי) כי הסתיים אימון רחב היקף של שייטת ספינות הטילים, כחלק מהמוכנות להרחבת הלחימה בזירה הצפונית. האימון דימה לחימה רחבה ורב זרועית בזירה הימית ותורגל בו שיתוף פעולה בין ספינות הטילים לכוחות חיל האוויר, ביניהם תרגול משותף עם טייסת 193 המפעילה את מסוקי ה"עטלף".

על פי צה"ל, בין מגוון התרחישים שתורגלו: סיכול כלי טיס בלתי מאוישים, יכולת חילוץ אווירי מכלי שיט ותדלוק ספינת טילים בלב ים. תרגול זה נערך במקביל לאימונים של לוחמי המילואים באוגדות 146 ו-210 בגזרת הצפון, ותגבור הכוח בצפון הארץ בלוחמי חטיבת גולני שסיימו את פעילותם ברצועת עזה.

בצה"ל ציינו כי במסגרת המאמץ להגברת הכשירות והמוכנות של כוחות היבשה ללחימה בצפון, ביצעו גדודי המילואים והסדיר בגזרת הצפון אימון בתוואי שטח המדמה את גבולות הצפון, בתנאי מזג אוויר חורפיים. האימונים כללו תרגול משותף של כוחות שיריון, חי"ר הנדסה ותותחנים, באימוני סבך בשטחים הרריים ומורכבים, תרגול טכניקות הסוואה, לחימה בשטח פתוח וכן פינוי פצועים בתנאי מזג אוויר קשים.

נמשכת הלחימה ברצועה

התמרון הקרקעי ברצועה נמשך וצה"ל פועל להשלים את יעד טיהור מרחב חאן יונס. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 חיסלו ביממה האחרונה במחרב חאן יונס למעלה מעשרה מחבלים, באמצעות ירי צלפים ובאמצעות כלי טיס מאויש מרחוק.

במהלך הפעילות המבצעית נורה טיל RPG לעבר כלי הנדסי של הכוח. הלוחמים זיהו את שלושת המחבלים שביצעו את הירי, בעודם נושאים מטען חבלה, והכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את המחבלים. לא היו נפגעים לכוחותינו באירוע.

ביממה האחרונה כוחות חיל האוויר השמידו מחסן אמצעי לחימה, חדר מלחמה ומבנים צבאיים. לוחמי עוצבת הקומנדו פשטו על יעדי טרור וכוחות מיחידת מגלן איתרו מחסן אמצעי לחימה שהכיל עשרות רקטות, מטענים ומרגמות. צוות הקרב של חטיבת גבעתי יצא להתקפה להשמדת מרחבי טרור ולחיסול מחבלים במרחב חאן יונס. טרם היציאה להתקפה, חיל האוויר בשיתוף מכלול האש החטיבתי תקף מבנים מבצעיים, עמדות צליפה ומחסני אמצעי לחימה.

בנוסף, כוחות אוגדה 162 ממשיכים בלחימה ופשיטה על יעדי טרור במרחב זייתון שבצפון הרצועה. הלוחמים חיסלו למעלה מעשרה מחבלים בירי צלפים ובאמצעות כלי טיס מאוישים מרחוק ומסוקי קרב, ואיתרו אמצעי לחימה וציוד צבאי.

במרכז הרצועה, צוות הקרב של חטיבת הנח"ל חיסל מספר מחבלים לאורך היממה האחרונה. באחת הפעילויות, הכוחות זיהו חוליית מחבלים בעמדת תצפית של הארגון במיקום אסטרטגי, על מנת לפגוע בכוחותינו. הכוחות בשטח ובאוגדת עזה הכווינו מסוק קרב אשר תקף את העמדה וחיסל את המחבלים. כמו כן, איתרו אמצעי לחימה וחשפו פירי מנהרות.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלצה|ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה