חדשות בארץ

לוחם צה"ל נהרג ברצועה, ביידן הודיע כי הוא "מחויב למדינה פלסטינית": סיכום חדשות השבת

צה"ל מיפה את בתי המחבלים שביצעו השבוע את הפיגוע במחסום א-זעיים, נשיא ברזיל מסרב להתנצל על דבריו האנטישמיים ומאשים בשנית את ישראל ב"רצח עם", האו"ם נגד אספקת נשק לישראל

אא

לוחם צה"ל נהרג בקרב ברצועת עזה - דובר צה"ל התיר הערב לפרסום את שמו של חלל צה"ל, אשר הודעה נמסרה למשפחתו: רס"ן אייל שומינוב, בן 24, מכרמיאל, מפקד פלוגה בגדוד שקד (424), חטיבת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. הי"ד

צה"ל מיפה את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע בכביש 1 - לוחמי צה"ל פעלו בכפר זעתרה שבאזור בית לחם ומיפו שני בתים השייכים למחבלים שביצעו השבוע את הפיגוע בכביש מספר 1, סמוך למחסום א-זעיים. בפיגוע נרצח מתן אלמליח הי"ד ממעלה אדומים. דובר צה"ל הוסיף כי כוחות הביטחון עצרו חמישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון. שני מבוקשים נעצרו בכפר בורקא שבשומרון, שניים נוספים בבזאריה שבשומרון ומבוקש נוסף בזבידאת שבבקעה. המבוקשים שנעצרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

הנשיא ביידן נותר מחויב למדינה פלסטינית - דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, התייחס במהלך תדרוך לכתבים לתוכנית שהציג ראש הממשלה בנימין נתניהו ל"יום שאחרי" המלחמה בעזה. לדברי קירבי, "הנשיא ג'ו ביידן נותר מחויב לפתרון שתי מדינות, ולדרך שבה זה יכול לעזור לאזור כולו. אנחנו מאוד ברורים ועקביים איך לדעתנו עזה צריכה להיראות אחרי המלחמה, זה לא השתנה. אנחנו לא נהיה ביישנים כשזה נוגע לדחיפת והעברת עמדתנו לישראלים". כמו כן, קירבי חזר על דבריו כי "ארה"ב לא תתמוך במבצע ברפיח - אלא אם כן לישראל יש תוכנית להבטיח את שלום האזרחים שם".

מועצת האו"ם לזכויות אדם קראה להפסיק את משלוחי הנשק לישראל - קבוצת מומחים של מועצת האו"ם לזכויות אדם קראה למדינות העולם להטיל אמברגו נשק על ישראל, ולהימנע מהעברת נשק או תחמושת שעשויים לסייע ללחימה בעזה. לדבריהם, העברת הנשק היא הפרה של המשפט ההומניטרי הבינלאומי, וחייבת להיפסק באופן מיידי. הם הוסיפו כי "קיימות אינדיקציות לכך שישראל מפרה את החוק ההומניטרי". חברי הוועדה, בהם השליחה האיטלקית פרנצ'סקה אלבנזה שהביעה בעבר תמיכה בפעולות אלימות של פלסטינים, ידועים כאנטי-ישראליים.

אבו מאזן ומלך ירדן ידונו בהקמת ממשלה חלופית בעזה - מזכיר הוועד הפועל של הפתח, חוסיין אל-שייח', וראש המודיעין הפלסטיני מאג'ד פרג', טסו לירדן לקראת פסגה שתיערך מחר, במהלכה יפגוש יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן את עבדאללה מלך ירדן. לפי גורם ברשות הפלסטינית, בפגישה בעמאן הצדדים ידונו ביום שאחרי המלחמה, ובהקמת ממשלה טכנוקרטית פלסטינית ברצועה.

נשיא ברזיל תוקף שוב את ישראל - לואיז אינסיו "לולה" דה סילבה, נשיא ברזיל, סירב להתנצל על אמרותיו האנטישמיות וחזר על טענתו כי ישראל מבצעת רצח עם בעזה. במהלך טקס בריו דה ז'ניירו אמר כי "מה שמדינת ישראל עושה זו לא מלחמה, זה רצח עם - כי זה הורג נשים וילדים. יש אלפי ילדים מתים ועוד אלפים נעדרים. אלה לא חיילים שמתים, אלה נשים וילדים בבתי החולים. אם זה לא רצח עם, אני לא יודע מה זה רצח עם". בשבוע שעבר השווה דה סילבה את מעשי ישראל להשמדת העם היהודי בידי היטלר והנאצים, ובתגובה שר החוץ ישראל כץ כינה אותו "אישיות בלתי-רצויה" ונזף בשגריר הברזילאי. יותר ממאה חברי פרלמנט בברזיל הגישו בקשה להדחת הנשיא, אך זו טרם נידונה.

אביה של חיילת שנרצחה בפיגוע מתמודד לסנאט האמריקני - דיוויד לובין, אביה של חיילת מג"ב רוז לובין הי"ד, שנרצחה בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים בנובמבר האחרון, הכריז כי הוא מתמודד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לתפקיד הסנאט של מדינת ג'ורג'יה. את ההחלטה להתמודד נימק ב"אוזלת היד" במאבק המחוקקים באנטישמיות במדינה. בתו עלתה לארץ לפני שנתיים מאטלנטה כדי להתגייס, והגנה על קיבוץ סעד ביום הטבח. הוא שיתף: "כשרוז מתה, התעוררתי ואמרתי שאני חייב ללמוד מהבת שלי. היא מעולם לא פחדה לקחת סיכונים. אני צריך לקחת סיכונים ולשרת כמו שהיא עשתה, אני לא יכול לשבת בחיבוק ידיים יותר".

כעס בישראל: צלם שתיעד את הטבח זכה בפרס צילום בארה"ב - משרד החוץ שלח "מכתב נזיפה" לוועדת פרס "פולק" לעיתונות, בעקבות זכייתו של צלם "הניו יורק טיימס", יוסף מסעוד, שהתלווה למחבלי חמאס בטבח בעוטף ותיעד את הזוועות. במכתב משרד החוץ דורש מהוועדה לחזור בה. דובר נציגות ישראל בניו יורק, איתי מילנר, כתב כי הוא "מביע דאגה חמורה לגבי הבחירות שלכם בפרס ג'ורג' פולק לשנת 2024. מטריד לא פחות הוא הענקתו הספציפית של הפרס למסעוד, שקשריו הציבוריים לחמאס והידיעתו המתועדת היטב על תוכניות הפלישה של ארגון הטרור, פוגעים אנושות בתקינות הדיווח שלו". ב"ניו יורק טיימס" הגיבו כי הצלם לא ליווה את המחבלים במהלך הפיגועים.

גופת נבלני שוחררה לקבורה - קירה ירמיש, הדוברת של מנהיג האופוזיציה ברוסיה לשעבר, אלכסיי נבלני, שמת בשבוע שעבר בכלא הרוסי, הודיעה כי גופתו נמסרה לאימו. שלשום דיווחו מקורביו של נלבני כי הרשויות במדינה הציבו לאם אולטימטום, לפיו עליה להחליט על קיום קבורה ללא טקס או הלוויה ציבורית, או שבנה ייקבר במושבת העונשין שבה מת. ירמיש הודתה ל"כל מי שדרש יחד איתנו" את החזרת גופתו של נבלני, והוסיפה: "ההלוויה עדיין לא התקיימה. אנחנו לא יודעים אם הרשויות יפעלו לשבש את קיומה באופן שבו המשפחה רוצה, כפי שמגיע לאלכסיי".

מזג האוויר לתחילת השבוע – ביום ראשון יהיה מעונן חלקית עד בהיר, תחול עליה קלה בטמפרטורות והן תהיינה מעט גבוהות מהממוצע, ‏בעיקר בהרים ובפנים הארץ. ביום שני יהיה נאה, תחול עליה קלה נוספת בטמפרטורות וייעשה מעט חמים יחסית לעונה.

תגיות:ממשל ביידןחדשות סוף השבועמדינה פלסטיניתחללי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה