חדשות בארץ

אופטימיות זהירה: הקטארים מדווחים שחמאס מוכן להתגמש בדרישותיו

משלחת ישראלית קיימה פגישה בפריז עם המתווכים המצרים והקטארים, בליווי אמריקני. המתווה המוצע: שישה שבועות של הפוגה בלחימה ושחרור מאות אסירים תמורת כ-40 חטופים

"קיר החטופים" מול הכנסת (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)"קיר החטופים" מול הכנסת (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

קבינט המלחמה קיים הערב (מוצאי שבת) התייעצות טלפונית, על רקע התקדמות בשיחות פריז ודיווח קטארי לפיו החמאס מוכן להתגמש בדרישותיו, מה שעשוי להוביל לעסקה לשחרור חטופים.

המשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע נפגשה אתמול עם המתווכים הקטארים והמצרים, בנוכחות ראש ה-CIA האמריקני וויליאם ברנס. בתום הפגישה דיווחו הקטארים על התקדמות במגעים. גורמים בישראל מסרו לכלי התקשורת כי "אנו עדיין רחוקים מעסקה, אבל חמאס ירד מחלק מדרישותיו בעקבות הקשחת העמדות של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

על פי המתווה שנידון בפגישה, ישראל תשחרר בסך הכל בין 200 ל-400 אסירים בתמורה לכך שחמאס ישחרר בין 35 עד 40 חטופים, בהם נשים, מבוגרים וצעירים פצועים או חולים. ישראל תתחייב לשישה שבועות של הפוגה בלחימה, ותיסוג ממרכזי הערים ברצועה. התקשורת בקטאר דיווחה בנוסף כי השלב הבא במשא ומתן, שיימשך מחר, יהיה לדון בשמות החטופים שישוחררו ובתנאים להפסקת האש.

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש אמר הערב למפגינים ישראלים מחוץ לביתו בניו יורק, כי המגעים לעסקת חטופים "מתקדמים היטב" וכי יש "שביב תקווה שיגיעו להסכם בקרוב מאוד". לשאלת מפגינה מה היה עושה אילו ילדיו שלו היו בשבי, ענה המזכ"ל: "הייתי עושה כל מה שאני יכול, יש לי קולגות שחווים את זה. אני יודע בדיוק איזה סבל נוראי הם עוברים, אני עושה כל מה שביכולתי אבל לצערי אין לי סמכות".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזהקבינט המלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה