חדשות בארץ

"שבת ראשונה כהלכתה": משפחות החטופים שהחליטו לשמור שבת

חלק מהמשפחות החלו במסע רוחני והחלו לשמור שבת, תוך ליווי צמוד. אחד מהם סיפר: "זה תהליך, ואני מאמין שנצליח בו, ובזכות זה כל החטופים ישוחררו בקרוב"

(צילום: אבשלום ששוני /פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני /פלאש 90)
אא

האם אנחנו עדים למסע של התחזקות רוחנית בקרב חלק ממשפחות החטופים? על פי מה שקיבלו לאחרונה חלק מהן, נראה בהחלט שכן. בשבועות האחרונים, כך מדווחים חלק מהמשפחות, הן החלו לשמור שבת כהלכתה.

"זו הפעם הראשונה בחיי ששמרתי שבת – אני פשוט מתרגשת", אמרה השחקנית אסתר קסטרו, שבן משפחתה נחטף לעזה. שי וינקרט, אביו של עומר וינקרט, שנחטף מהמסיבה ברעים, הוסיף: "אין לי מילים מלבד לומר תודה, הייתה לי שבת קסומה. זו הפעם הראשונה בחיי שאני שומר שבת כהלכתה. קיבלתי ערכות שבת שילוו אותי בשבתות הבאות. ‘ושמרו’ – ארגון פשוט למופת. ריגשו אותי מאוד. ובבקשה ממכם – תתפללו על הבן שלי – עומר בן ניבה, שיחזור מהר הביתה".

אלי שטיוי, אביו של החטוף עידן שטיוי סיפר: "השבת הזכירה לי את הסיפורים של אמא שלי על השבתות שלה כשהייתה ילדה. היה מרגש. אני לוקח את הנושא של השבת ללב, לזכותו של הבן שלי. אף אחד לא יכול להבין את התחושות הקשות שלנו, אירוע מטורף שלוקחים לנו את הילדים, אני מנסה לשמור על השפיות שלי ואקח מעכשיו את השבת ללב לזכות הבן שלי". הוא הודה לארגון "ושמרו" שחילק ערכות שבת וסייע להם.

"לא קל להתחיל לשמור שבת", הוסיף אייל כהן שגיסו נמצא בשבי החמאס "זה תהליך, ואני מאמין שנצליח בו, ובזכות זה כל החטופים ישוחררו בקרוב".

"הקשר עם המשפחות נוצר בחודשים האחרונים", סיפר אבי בן ישראל מהארגון, שמלווה את המשפחות. "עשרות משפחות של חטופים וחטופות התכנסו יחד לשבת שלימה במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. שבת מופלאה שאורגנה על ידי 'קשר יהודי'. אחת השבתות המרגשות בחיי, בכל סיטואציה זלגו לי דמעות מהעיניים".

מי שיזמה את הקשר הזה היא שלי שם טוב, אמו של החטוף עומר שם טוב. "המטרה היא לאפשר למשפחות שמעולם לא שמרו שבת – לחוות מהי שבת אמיתית וטהורה כהלכתה. והיה פשוט מרגש. משפחות שלימות ביקשו להמשיך גם בביתן את שמירת השבת", הסבירה.

בן ישראל סיכם: "מעבר לכך שאנחנו מעניקים להם ערכות שבת שכוללות הכל – כדי שיוכלו לשמור את השבת, אנחנו גם מלווים אותם, מצמידים להם רב או רבנית כדי שיסייעו להם עם תשובות לכל שאלה. הכל בזכות עם ישראל ששותף ליוזמה המרגשת הזו".

תגיות:חטופיםשבתמשפחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה