חדשות בריאות

תחלואת חורף: השפעת בשיא של חמש שנים, בתי החולים בתפוסה מלאה

משרד הבריאות מדווח על עומס בבתי החולים עקב עלייה חדה בתחלואת חורף וירידה בהתחסנות. שיעור מחלת השפעת מסוג A, הנחשב לנגיף החמור ביותר, הוא הגבוה מאז 2019

אילוסטרציה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)
אא

המרכזים הרפואיים בישראל דיווחו למשרד הבריאות על תפוסה מלאה ומחסור במיטות בשל תחלואה גבוהה הקשורה למחלות החורף. כך אישרו היום (ראשון) באיגוד הישראלי לרפואה פנימית. בתי החולים דיווחו על עלייה חדה במספר החולים שהתפנו לאשפוז בשל נגיף שפעת מסוג A, הנחשב לחמור יותר.

על פי נתונים שנאספו במשרד הבריאות, הבוחנים את מצב התחלואה הנשימתית, עולה כי שיעור המחלות דמויות השפעת הוא הגבוה ביותר מאז 2019.

מנתוני התפוסה בבתי החולים עולה כי ברבים מהם יש מעל 100 אחוזי תפוסה במחלקות הפנימיות. בבית החולים הלל יפה 128 אחוזי תפוסה ובבילינסון לא פחות מ-138 אחוזי תפוסה. גם במאיר, סורוקה, הדסה עין כרם וקפלן מעל 100 אחוזי תפוסה.

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, אמר בשיחה עם ynet: "מדובר על מגפה שמתחילה להזכיר את מגפת הקורונה בכמויות החולים שמגיעים. אין ספק שיש פה מגפה וכמויות גדולות של חולים. יש כאן אירוע רב-מטופלים, וצריך לטפל בו כמו שמטפלים באירוע רב-נפגעים. מעולם לא היה חורף כזה קשה. עומסים אדירים, המון אנשים בחדרי מיון וחולים מאוד קשים. אנחנו מדברים על תמונה מאוד קשה ובעייתית, ויותר ממה שהיה לפני שנה או שנתיים".

גורמים במשרד הבריאות ציינו כי השנה שיעורי ההתחסנות לא היו מספקים, בעיקר בקרב ילדים, וזה ניכר בכמות החולים המגיעים לאשפוז עקב החמרה במצבם. מהמשרד נמסר כי: "בכל שנה, בעונת החורף, חלה עלייה בכמות המטופלים הפונים לבתי החולים עקב תחלואה נשימתית. כחלק מהערכות לעונת החורף הנוכחית, הוחלט, כמו בכל שנה, על תוספת משמרות מיוחדת לאחים ולאחיות במטרה שיבצעו משמרות נוספות תוך מתן תגמול מוגדל. התוכנית כוללת גם תגבור משמעותי של המחלקות הפנימיות. מנתוני המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות, סוגי השפעת שזוהו במדינת ישראל עד כה מיוצגים בחיסון נגד שפעת בעונה הנוכחית".

תגיות:שפעתמשרד הבריאותתחלואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה