חדשות בארץ

עליית מדרגה: מכתבי איום נשלחו לבני משפחותיהם של חברים בקואליציה

ארגון "הנוקמים הישראלים" שלחו את המכתבים לחברי הכנסת משה סעדה וטלי גוטליב ולשר יצחק וסרלאוף. בתחילת החודש שלח הארגון מכתבים דומים לחברי כנסת נוספים, ודרשו מהם להצביע נגד הקואליציה

משה סעדה (צילום: Erik Marmor/Flash90)משה סעדה (צילום: Erik Marmor/Flash90)
אא

היחידה הארצית להב 443 של המשטרה הרחיבה היום (ראשון) את החקירה שהחלה בתחילת החודש, ומתרכזת במכתבי איום שנשלחו לחברי כנסת בקואליציה על ידי ארגון לא מוכר המכנה עצמו "הנוקמים הישראלים".

אל החקירה המקורית נוספו כעת עדויותיהם של שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף, וחברי הכנסת משה סעדה וטלי גוטליב, שקיבלו מכתבי איום, וכן של כמה מבני משפחותיהם שקיבלו אף הם איומים.

במכתבים שנשלחו בסוף השבוע אל סעדה ואחיו אבי ואל גוטליב ובנה מתנאל, נכתב בין היתר כי הם ובני משפחתם ייפגעו בצורה נפשית קשה וכי "מספר הפגיעות יהיה זהה למספר הנרצחים והנופלים ב-7 באוקטובר. אנו נבצע פעולות נקם בחברי הקואליציה הנוכחית, בין אם יכהנו בתפקיד ובין אם יתחלפו או יפרשו מהחיים הפוליטיים. כרגע אנשים אלו מוגנים על ידי שומרי ראש ואבטחה של כוחות הביטחון, אך לא לעולם חוסן. הם לא יוכלו להימלט לעולם מהעונש הצפוי להם", הבטיחו. "תהיה פגיעה משמעותית בהם ובבני משפחותיהם, כולל בני זוג, אחים, ילדים ונכדים אשר ישלמו את מחיר התנהגות הוריהם. מדובר על פגיעה בנפש שתתוכנן ותתבצע תוך מספר חודשים במידה וחבר הקואליציה ימשיך בתפקידו וימשיך לתמוך בממשלה הנוכחית, אך במידה ולא נצליח בזה זה נמשיך במאמצינו ללא הגבלת זמן" - נכתב במכתב שהונח בתיבת הדואר.

לבסוף הוסיפו את ההחרגה: "לא תהיה פגיעה בילדים או נכדים ששירתו או משרתים בצבא, וכן אלו עם קרוב משפחה מדרגה ראשונה או שנייה שנפגעו מפעולות מלחמה או טרור. כמו כן, לא נפגע בצעירים מתחת לגיל 18 שצפויים לשרת בצבא או במערכת הביטחון".

מתנאל, בנה של חברת הכנסת גוטליב, סיפר בשידור בתוכנית "הפטריוטים" על החשש ועל העובדה שאותו ארגון ידע את הכתובת האמיתית בה מתגורר, למרות שבמשרד הפנים הוא רשום בכתובת אחרת. "מישהו פיזית שם את זה בתיבת הדואר", שיתף, "אח שלי במילואים, הוא קיבל פרוטקציה אז לא יהרגו אותו. זה ממש מפחיד, אני לא אשקר". מתנאל הוסיף כי חש תסכול מכך שגופי תקשורת במהלך השבת לא פרסמו את האיומים החמורים שקיבלו חברי הקואליציה, וגם לא בצאת השבת.

אבי סעדה, אחיו של ח"כ משה סעדה, אישר בטוויטר כי קיבל מכתב איום: "אני משרת במילואים בצו 8 מהיום הראשון למלחמה. כשחזרתי מהבסיס חיכה לי מכתב ממוען אלי מאחי ח"כ סעדה. כשפתחתי את המכתב גיליתי לתדהמתי מכתב מארגון בשם ארגון הנוקמים הישראלי ובו איום מפורש עלי או על אשתי או ילדי".

כזכור, בתחילת החודש, נשלחו מכתבי איום החתומים על ידי אותו ארגון, אל חברי הכנסת אלי דלל ואליהו רביבו. במכתב מפורטות כתובות ותעודות זהות של חברי הקואליציה, לצד שמות בני משפחותיהם ותעודות הזהות שלהם. מהכנסת נמסר כי "הנושא הובא לידיעתו של קצין הכנסת והועבר לטיפול הגורמים הרלוונטיים, ובכלל זה משטרת ישראל". המשטרה פתחה בחקירה וגם שב"כ נכנס לתמונה.

תגיות:משטרת ישראלאיומיםמשה סעדהטלי גוטליב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה