חדשות בארץ

סמוטריץ': "אצביע נגד עסקה שאומרת כל החטופים תמורת סיום המלחמה"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הוסיף בריאיון בכנס "ירושלים" כי "יוצא מצב הזוי, אנחנו מתחננים ולחוצים, ובכל מחיר וכאן ועכשיו, וחמאס יושב על הגדר, והמציאות הפוכה לחלוטין"

סמוטריץ', ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)סמוטריץ', ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שר האוצר בצלאלא סמוטריץ' התראיין היום (ראשון) לעיתונאי עמית סגל בכנס "ירושלים" של קבוצת "שבע". לשאלה בעניין עסקת החטופים, וכיצד יצביע לאור הפרסומים בדבר העסקה הנרקמת, השיב: "יש כאן דבר הזוי. הרי בעסקה הקודמת, אמרתי כבר אז שאין עסקה עם השטן, אבל זה היה הכרחי  ואני שלם עם ההחלטה, חזרנו להילחם בכל הכוח וצה"ל עושה עבודה באמת טובה בעזה. העסקה הקודמת הייתה עסקה במפתח סביר, שלושה מחבלים על חטוף ו-10 חטופים על כל יום הפוגה. ההיגיון מחייב שהעסקה הקרובה תהיה בתנאים עוד הרבה יותר טובים, כי כתשנו עוד הרבה יותר את חמאס, וסינוואר אמור לשבת עכשיו במחילה שלו בתודעת כניעה ושבירה, ולתת לנו את החטופים שלנו".

 עוד הוסיף סמוטריץ': "אני חושב שהם צריכים להיות עם דגל לבן. כניעה מוחלטת וקחו את החטופים, אבל המצב שבו אחרי כל כך הרבה חודשי לחימה אנחנו במצב שבו אנחנו צריכים לוותר הוא לא מתקבל על הדעת, וזה לא בגלל הלחימה. אנחנו מצד אחד רוצים לשבור את התלות האזרחית בחמאֿס, מצד שני משמרים את היכולות האזרחיות שלהם. הדבר שצריך להשתנות זה השיח באולפנים וברחוב. אני מתנגד לעסקה שבה המפתחות גדולים יותר, ההפוגה גדולה יותר. אין בזה היגיון".

לדבריו: "יוצא מצב הזוי, אנחנו מתחננים ולחוצים, ובכל מחיר וכאן ועכשיו, וחמאס יושב על הגדר, והמציאות הפוכה לחלוטין. אנחנו מנהלים את זה הכי הזוי שאפשר, א׳ ב׳ של משא ומתן כשאתה להוט תשלם יותר. במקרה שלנו המחיר בלתי מתקבל על הדעת, אנחנו לא נציף את הרחובות במחבלים, עשינו את זה עם גלעד שליט ועכשיו אנחנו משלמים את פירות הבאושים. אנחנו מאוד רוצים להחזיר את החטופים, אבל צריך לעשות את זה בצורה אחראית".

כאשר נשאל על ידי סגל אם תהיה עסקה שאומרת כל החטופים תמורת סיום מלחמה תצביע נגד, השיב סמוטריץ': "ודאי, אני חושב שרוב הציבור". השר נשאל מנגד, אם צה"ל יחל בפעולה ברפיח ייתכן וחלק מהחטופים לא יחזרו ,הוא התייחס ואמר: "למלחמה יש סדר עדיפויות, א׳ זה ניצחון על החמאס ושלא יהיה איום מעזה על ישראל, וכן, מטרה שניה החזרת החטופים. אני חושב שהסתירה ביניהם היא דבר שנוצר כדי לקדם מטרות. סינוואר לא רוצה את החטופים אפילו לא כדי להציל את שלטון חמאס בעזה, אלא כדי לפרק את החברה הישראלית. אנחנו עובדים כדי להחזיר את החטופים. הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא למקסם את הלחץ הצבאי, הדרך הרעה ביותר היא להראות כמה אתה לחוץ ומוכן לשלם כל מחיר".

תגיות:בצלאל סמוטריץ'מלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה