חדשות בריאות

נתוני חיל הרפואה: 85% מהלוחמים שנזקקו לטיפול נפשי – חזרו להילחם

מערך בריאות הנפש בצה"ל הודיע כי מחר תיפתח מרפאה לטיפול בפוסט-טראומה. במהלך הלחימה עשרות קציני בריאות הנפש ליוו כוחות ברצועת עזה, על מנת לתת מענה ראשוני ללוחמים אשר חוו אירועים מורכבים

שיחות עם לוחמים בשטח (צילום: דובר צה"ל)שיחות עם לוחמים בשטח (צילום: דובר צה"ל)
אא

אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל הודיע היום (רביעי) כי הקים, לבקשת חיל הרפואה, מרכז לשירותי בריאות הנפש. במקביל, נתונים של חיל הרפואה מצביעים כי 85% מהלוחמים אשר נזקקו לטיפול נפשי חזרו ללחימה.

בצה"ל ציינו כי מערך בריאות הנפש שבחיל הרפואה מפעיל מתחילת המלחמה רשת של אנשי מקצוע הפרוסים בכלל הגזרות, במטרה לתת את המענה המיטבי לכוחות בתחום בריאות הנפש. במהלך הלחימה עשרות קציני בריאות הנפש נכנסו לרצועת עזה, על מנת לתת מענה ראשוני ללוחמים אשר חוו אירועים מורכבים מסוגים שונים.

חיל הרפואה יחנוך מחר את המרכז לשירותי בריאות הנפש הכולל את המרכז למשפחת הקבע והיחידה לתגובות קרב, מרפאה לטיפול בפוסט טראומה למשרתים בסדיר ויחידת "ליאת" - יחידה המורכבת ממטפלים באזרחות אשר יתנו מענה בטיפול רגשי עבור משרתי קבע בשנת הקבע הראשונה והשנייה.

ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו: "הוחלט להקים את מרכז בריאות הנפש מתוך הבנה כי אנו מודעים להשפעות המלחמה על הנפש והקשיים העולים מכך". קצין הרפואה הראשי, תת-אלוף פרופסור אֵלון גלזברג הוסיף: "החל מהרגע הראשון במלחמה בריאות הנפש הייתה נוכחת במענה החל מהשטח ועד לעורף. לאור החשיבות הרבה לנושא בחרנו אותו כאחד מהצירים המרכזיים למיקוד בימים אלו - ואנו פועלים כעת להרחיב את המענה הקיים. פתיחתו של המרכז תהיה בשורה של ממש למשרתי צה"ל".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחיל הרפואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה