חדשות בעולם

ביידן עבר בדיקה רפואית ורופאו הצהיר: "כשיר לתפקד"

נשיא ארה"ב עבר בדיקות רפואיות אותן כינו בארה"ב "תקופתיות ושגרתיות". הבדיקה לא כללה הערכה קוגניטיבית והרופא האישי של הנשיא הודיע כי ביידן "כשיר לבצע את חובות הנשיאות"

ג'ו ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)ג'ו ביידן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

לשכתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן דיווחה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי התקבלו תוצאות הבדיקות הרפואיות אותן עבר הנשיא שלשום. על פי הדיווח מדובר בבדיקה רפואית "שנתית ושגרתית". נוכח השיח סביב מצבו הרפואי, גילו המבוגר, כשירותו ומצב הזיכרון שלו - הבדיקה זכתה לתשומת לב רבה בתקשורת האמריקנית.

ביידן עבר את הבדיקה בבית החולים הצבאי וולטר ריד שבוושינגטון. רופאו, ד"ר קווין או'קונור, פרסם דו"ח מפורט בן שישה עמודים הכולל את מגוון הבדיקות שבוצעו. לדברי הרופא: "הנשיא ביידן הוא גבר בריא, פעיל וחסון בן 81, שנשאר כשיר לביצוע חובות הנשיאות, כולל אלה של ראש המדינה והמפקד העליון". או'קונור אישר כי הבדיקה הפיזית לא כללה בדיקה קוגניטיבית.

"לבקשת המטופל, להלן סיכום מצבו הבריאותי הנוכחי של הנשיא ג'וזף ביידן", כתב הרופא בתחילת הדו"ח. "הנשיא מרגיש טוב והבדיקה השנתית לא זיהתה דאגות חדשות. הוא ממשיך להתאמן ולמלא את אחריותו ללא כל פטורים או התאמות. כמו בשנים קודמות, ערכתי סקירה מקיפה של ההיסטוריה הרפואית של הנשיא ביידן וביצעתי בדיקה גופנית מפורטת בהתייעצות עם מומחי אופטומטריה, רפואת שיניים, אורטופדיה, פיזיותרפיה, נוירולוגיה, רפואת שינה, קרדיולוגיה, רדיולוגיה ודרמטולוגיה. כל אחד מהמומחים הללו בדק באופן עצמאי את הנשיא, והצטרף לממצאים ולהמלצות שלי", סיכם.

לפי הדו"ח, ביידן מקבל טיפול לכמה בעיות רפואיות שגרתיות למדי, כמו דום נשימה חסימתי בשינה (OSA), ריפלוקס קיבה-ושט, אלרגיות עונתיות וסינוסיטיס. על פי הדו"ח הרפואי, שהתייחס גם לטענות כי הנשיא מתקשה בהליכתו, או'קונור כתב כי "הרכבתי צוות של מומחים לעמוד השדרה, כף הרגל והקרסול, רדיולוגיה, פיזיותרפיה והפרעות תנועה - כדי לבחון ולהעריך בקפידה את הנשיא. לאחר ניתוח מדוקדק של ההיסטוריה של המטופל, הצוות הגיע למסקנה שחלק ניכר מהנוקשות שלו בהליכה הוא תוצאה של שינויים ניווניים בעמוד השדרה, אבל כאלה שעדיין אינם מצדיקים טיפול ספציפי".

תגיות:גו ביידןדו"ח רפואי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה