חדשות בעולם

פוטין מאיים על המערב: שליחת כוחות נאט"ו לאוקראינה תוביל למלחמה גרעינית

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא נאום בפרלמנט הרוסי, הגיב על דיווחים בצרפת ובארה"ב לפיהם נשקלת אפשרות לשלוח כוח צבאי לאוקראינה, והזהיר את מדינות המערב: "הן חייבות להבין שיש לנו גם נשק שיכול לפגוע במטרות בשטחן"

ולדימיר פוטין, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)ולדימיר פוטין, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר היום (חמישי), בנאום שנשא בפרלמנט הרוסי, כי אם נאט"ו תחליט לשלוח כוח צבאי לאוקראינה, עלולה לפרוץ מלחמה גרעינית. האיום נאמר בתגובה לדיווחים בימים האחרונים שציטטו את נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שטען כי ניתן בעתיד לשלוח כוח צבאי לאוקראינה, הנכנסת לשנתה השלישית במלחמה מול צבא רוסיה שפלש למדינה. מספר מדינות החברות בנאט"ו, כולל ארה"ב, פרסמו אמש הבהרה לפיה אין כוונה להתערב צבאית במלחמה באוקראינה.

נשיא רוסיה לא התייחס להבהרות ואיים כי אם המערב יתערב במלחמה רוסיה תגיב בעוצמה: "הצבא חייב לחזק את האגף המערבי שלו בעקבות הצטרפותן של פינלנד ושבדיה לנאט"ו. מדינות המערב חייבות להבין שיש לנו גם נשק שיכול לפגוע במטרות בשטחן. הן לא מבינות את זה?!".

פוטין בן ה-71, שייבחר בעוד כחודש לכהונה נוספת, הזהיר את מדינות המערב שלא להתערב בענייניה הפנימיים של רוסיה, והוסיף: "הכוחות הגרעיניים האסטרטגיים נמצאים במצב של מוכנות מלאה". הוא "הזכיר" למנהיגי המערב את גורלם של אדולף היטלר ונפוליאון, שניסיונם לפלוש לרוסיה נכשל והוביל לבסוף למפלתם: "התוצאות עכשיו יהיו הרבה יותר טרגיות. הם חושבים שמלחמה זו קריקטורה. הפוליטיקאים המערביים 'שכחו' מה המשמעות של מלחמה אמיתית, משום שהם לא התמודדו עם אותם אתגרים ביטחוניים כמו הרוסים בשלושת העשורים האחרונים".

בהתייחסו ללחימה באוקראינה טען פוטין כי כוחותיו מתקדמים ו"משחררים" שטחים חדשים באוקראינה. בנוסף, הדגיש כי רוסיה "פתוחה" לדיונים על יציבות אסטרטגית גרעינית עם ארצות הברית, אך רמז כי לוושינגטון אין עניין אמיתי בשיחות כאלה וכי היא מתמקדת יותר בהעלאת "טענות שקריות" כלפיה - כולל חשש שרוסיה תפרוס נשק גרעיני בחלל: "זה תכסיס שנועד למשוך אותנו למשא ומתן בתנאים שלהם, הנוחים רק לארצות הברית. ערב הבחירות לנשיאות הם פשוט רוצים להראות לאזרחים שלהם ולכל השאר שהם עדיין שולטים בעולם".

תגיות:ולדימיר פוטיןנאט"ו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה