חדשות בעולם

טקסס: אלפים פונו מבתיהם בשל שריפות משתוללות בסדר גודל שלא נראה כמותו

שריפה שנחשבת לשנייה בגודלה בארה"ב משתוללת בטקסס, וכבר כילתה מאות אלפי דונמים. אישה בת 84 נהרגה, והצהרת אסון הוכרזה על ידי מושל טקסס

אא

שריפה שהתפשטה במהירות בטקסס הרגה אדם אחד, ואילצה אלפי תושבים להתפנות מבתיהם. "יש כאן כאוס אחד גדול", העידה אחת התושבות. השריפה, שנחשבת לשנייה בגודלה בהיסטוריה של ארה"ב, שרפה עד כה 1.1 מיליון דונמים - עובדה שהביאה את מושל טקסס גרג אבוט להוציא 'הצהרת אסון' עבור 60 מחוזות. 

במחוז האצ'ינסון, אחד האזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר, מתה אישה בת 83 בשם ג'ויס בלנקנשיפ, כך על פי הדיווח של מתאמת המעורבות הציבורית דיידרה תומס. 

השריפה ניתקה את החשמל בבתים ועסקים, ואף השהתה לזמן קצר את הפעילות במתקן נשק גרעיני. "זו השריפה הגדולה וההרסנית ביותר בהיסטוריה של טקסס", אומרים כעת במחלקת הכבאות של המדינה. "היא עלתה על השריפה שהייתה ב-2006 במזרח אמרילו, ששרפה אז 900,000 דונמים". שירות היערות של טקסס אמר כי מה שעזר להתפשטות האש הוא רוחות חזקות שנשבו באזור עד אתמול (רביעי).

מאות כבאים פוזרו בשטחי השריפות, כך על פי דובר מחלקת החירום סת' כריסטנסן. "הם הצליחו להתגבר יפה על השריפות, ואנחנו רק מקווים לגשמים שיבואו ויכבו את הכל". המושל אבוט אישר אמש משאבים נוספים לכיבוי השריפות כולל 94 צוותי כיבוי, 33 כבאיות ושש מכליות אוויר.

תגיות:טקססשריפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה