בריאות ותזונה

הדלקתם נרות ריחניים בבית? יכול להיות שאתם בסכנה

רבים מאיתנו טוענים כי נרות ריחניים גורמים לא רק לריח טוב, אלא גם תורמים לתחושת רוגע - אבל מה שיש בתוכם עשוי לסכן את הבריאות שלכם

אא

רבים מאיתנו מדליקים מפעם לפעם נרות ריחניים בבית. הנרות מפרישים ריח עוצמתי, רבים טוענים שהם משרים גם אווירה של רוגע בבית ומסייעים להדיף ריחות לא נעימים. יחד עם זאת, לאחרונה נמצא כי הנרות הללו עשויים להזיק ללב. לפי ד"ר תמאש פנדיקס, רופא הונגרי, נרות ריחניים עלולים לגרום למיגרנות או לבעיות בעיניים. כמו כן, הם מגבירים לטענתו סיכון לבעיות נשימתיות.

הסיבה, לדבריו, היא שהנרות פולטים חלקיקים מזהמים, מה שעשוי להגביר את הסיכוי לבעיות אסטמה בקרב אנשים הסובלים מכך. הנרות מיוצרים משעווה בשם פרפין, מעין תוצר לוואי בעת ייצור הנפט. נמצא כי כאשר הנרות נשרפים, הם משחררים לאוויר חומרים לא בריאים ואף מסרטנים.

באוניברסיטת דרום קרוליינה ערכו מחקר בנושא. החוקרים ערכו השוואה בין נרות שמבוססים על נפט לבין כאלה שעשויים מצמחים. במסגרת הניסוי, הם השאירו נרות דולקים במשך שש שעות בתוך תיבה ואז ניתחו את איכות האוויר שבתוכה. נרות המבוססים על פרפין, כך נמצא, פולטים כימיקלים רעילים שעלולים לגרום לסרטן.

חשוב לציין כי רוב הנרות עשויים כיום מהחומר שנקרא פרפין, זה שעשוי לגרום לסרטן, אבל עדיין לא התקבלה כל הוכחה מחקרית לכך והנושא עדיין נתון לפרשנות.

עוד נמצא, כי הניחוחות שמוסיפים לנרות יכול לסכן אותנו. החוקרים סברו כי "במהלך 50 השנים האחרונות, לפחות 80% מהניחוחות שעשויים מנפט וחלק מהכימיקלים במוצרים האלה כוללים אצטון, פנול, טולואן ועוד". עוד הם ציינו כי "בין אם מדובר בנר מלאכותי או טבעי, כל חומר זר שאתם נושמים עלול לגרום לסיכון לגוף שלכם. חלק לא מסרטנים, אבל החומרים מהווים נטל על הכבד והמערכת המטאבולית לא יכולה לעבד אותם".

ומה לגבי אנשים שעושים שימוש בנרות שמן כדי להימנע מתופעות אלה? במקרה הזה, המבערים עלולים לסכן את הבריאות שלכם. מתברר כי נוזל כימי שנמצא בשמנים עלול לפגוע במערכת העצבים. הנוזל השמנוני שבו משתמשים בנרות קינמון ריחניים עשוי לגרום לתגובות אלרגניות ובעיות בעור.

תגיות:בריאותנר ריחני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה