חדשות בארץ

ח"כ כסיף נאשם בתקיפת שוטר – ועדת האתיקה תדון בהסרת חסינותו והדחתו

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, ערכה לחבר כנסת עופר כסיף שימוע, בסיומו הוחלט להגיש נגדו כתב אישום. עורך דינו: "כסיף כופר באשמה ואנו נפרוש את נימוקי הכפירה בבית המשפט"

עופר כסיף (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)עופר כסיף (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

הפרקליטות הגישה היום (חמישי), לבית משפט השלום בירושלים, כתב אישום פלילי נגד ח"כ עופר כסיף, ומייחסת לו עבירה של תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות. הגשת כתב האישום בוצעה לאחר שהיועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, ערכה לכסיף שימוע ודחתה את טענותיו.

המקרה שבגינו הואשם כסיף אירע ב-13 במאי 2022. כוחות הביטחון נערכו אז במרחב דרום הר חברון לאירועי מחאה בעקבות פסק דינו של בית המשפט העליון בנוגע לכפרים השוכנים באזור המכונה 'מסאפר יטא'. בעקבות זאת, הוצאו צווים להגבלת תנועת אוטובוסים ולהכרזת מוקדים שונים במרחב כשטח צבאי סגור.

בכתב האישום נטען כי כסיף הגיע למקום עם קבוצת מפגינים, כוחות הביטחון הודיעו להם כי מדובר בשטח צבאי סגור והציגו את הצו, בין היתר בפני כסיף. זה המשיך לצעוד והתעלם מהצו שהוצג בפניו והתמקם עם הקבוצה במתחם בצומת. כעבור כשעה ביקש כסיף מעוזרו הפרלמנטרי להביא את רכבו אל מתחם ההפגנה שעל ציר העפר. העוזר החל לנסוע ברכב מכיוון כביש 317 אל מתחם ההפגנה, אך כוחות הביטחון עצרו אותו על ציר העפר, במרחק של כעשרים מטר מהמפגינים. כאשר הבחין כסיף בדבר, הוא הגיע אל הרכב על מנת לנהוג בו בעצמו ולהעבירו בכיוון מתחם ההפגנה.

קצין מג"ב הודיע לכסיף כי אין באפשרותו לעבור ברכבו ובין השניים התפתח ויכוח שכלל חילופי האשמות, במהלכו טען כל אחד מהם כלפי השני כי הטיח בו דברי איום. במהלך הוויכוח קילל כסיף את הקצין ושוטר נוסף שצידד בדבריו. אחרי כמה דקות נכנס כסיף לרכב ונסע כסיף כמה מטרים לאחור ואז החל להתקדם בנסיעה איטית לפנים, כאשר השוטר עודנו עומד בכיוון נסיעתו וכסיף מבחין בו, עד אשר פגע הרכב ברגל שמאל של השוטר ונעצר. באישום נכתב כי כסיף עשה זאת "בכוונה להכשיל את השוטר בתפקידו ולגרום לו לזוז מן הדרך".

בתגובה לכך, נכתב באישום, הכה השוטר בשתי ידיו במכסה המנוע של הרכב, והתקדם לעבר דלת הנהג כשהוא צועק על כסיף שלא ייכנס בו ולא ייצמד אליו. כסיף פתח את דלת הרכב וקילל את השוטר. הוא יצא מן הרכב והתעמת עם השוטר שהניף לעברו אצבע ונגע קלות בלחיו. בתגובה, נטען בכתב האישום, כסיף חבט בחוזקה בראש השוטר.

עורך הדין דניאל חקלאי, פרקליטו של כסיף, הגיב על כתב האישום: "כסיף כופר באשמה ואנו נפרוש את נימוקי הכפירה בבית המשפט".

ועדת האתיקה תדון בהדחתו

ועדת האתיקה של הכנסת צפויה לדון בתלונות כנגד כסיף לאחר שנמנעה עד כה לקיים דיון בשל הליך ההדחה שנפתח מולו במליאה. בין התלונות הרבות שהוגשו נגד כסיף: תמיכתו בעתירה בהאג כנגד ישראל וכן דברי הסתה כנגד לוחמי כיתות הכוננות והשוואתם לנאצים.

כזכור, בתחילת החודש 85 חברי כנסת תמכו במליאה בהדחתו של כסיף, בשל חתימתו על עצומה הקוראת לסיום המלחמה בעזה. ההדחה נמנעה בשל העדר הרוב הדרוש, העומד על 90 חברי כנסת.

כעת, בנוסף לדיון בוועדת האתיקה, יחל נגד כסיף הליך של הסרת חסינותו הפרלמנטרית בוועדת הכנסת, בשל הגשת כתב האישום נגדו.

תגיות:כתב אישוםעופר כסיף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה