חדשות בארץ

הפיגוע בעלי: בעל המסעדה יצא לריענון מעזה – וחיסל את המחבל

אביעד גזבר, מבעלי "חומוס אליהו" בתחנת הדלק הסמוכה לעלי שחיסל את המחבל, לחם בחודשים האחרונים ברצועת עזה ויצא אמש להתרעננות בביתו: "אלה אותם מחבלים, בחאן יונס וכאן"

אביעד גזבר (צילום: באדיבות המצולם)אביעד גזבר (צילום: באדיבות המצולם)
אא

(קרדיט: דוברות בנימין)

מחסל המחבל הערב (חמישי) בזירת הפיגוע בתחנת הדלק הסמוכה לעלי הוא אביעד גזבר, הבעלים של מסעדת ''חומוס אליהו''. גזבר הינו חייל מילואים, אשר לחם בחודשים האחרונים בחאן יונס ונמצא בימים אלה בחופשת ריענון.

גזבר העיד על אשר ארע: "זכיתי לצאת להתרעננות מחאן יונס, והגעתי פה למקום שלי. הייתי בתוך החומוס, ושמעתי יריות. הבנתי ישר שזה פיגוע, אז יצאתי ויריתי כדור כדי שהמחבל יבין שאני נמצא פה. סימנתי לו מה שנקרא 'שלום' עם היד, ראיתי שהוא רואה אותי. הוא התחיל להסתער לכיווני אז תפסתי מקום ויריתי בו. המשכתי בסריקות וראיתי שאין עוד מחבלים וככה נגמר האירוע".

כזכור, ביוני שעבר נרצחו באותו המקום ארבעה ישראלים, חלקם בעת שהיו בחומוסיה. גזבר ציין כי הפיגועים לא ירתיעו את התושבים מלהמשיך בעשייה באזור: "אלה אותם מחבלים כמו בחאן יונס שרוצים להשמיד אותנו. אנחנו חייבים להרים את הראש והם חייבים להבין שאנחנו כאן ונישאר כאן. נמשיך את הבנייה יחד עם כל תושבי עלי ובנימין".

המחבל: שוטר פלסטיני 

לפי נתוני השב"כ, מתחילת השנה סוכלו כ-200 פיגועים ביו"ש, מהם כ-150 פיגועי ירי. המחבל שביצע את הפיגוע הערב זוהה כמחמד מנצארה, בן 31, תושב קלנדיה במזרח ירושלים, קצין במשטרה הפלסטינית. השב"כ וגורמי הביטחון בודקים כעת אם היה לו סייען ואולי מחבל נוסף השתתף באירוע.

צוותי מד"א קבעו בזירה את מותם של שני ישראלים. חובש בכיר במד"א, אברהם אפלבאום, סיפר: "מדובר בזירה קשה מאוד שהחזירה אותי לפיגוע הקודם שהיה במקום רק בחודש יוני האחרון וגם לשם הגעתי בין הראשונים. היום הגעתי מהר למקום וראיתי רכב שבתוכו יושב גבר בשנות העשרים מחוסר הכרה עם פצעי ירי, הוא ללא נשימה וללא דופק בסמוך לרכב שכב גבר נוסף כבן 57 מחוסר הכרה עם פצעי ירי. נער כבן 17 שהיה ברכב לא נפגע". למרות ניסיונות ההחייאה צוותי מד"א נאלצו לקבוע בזירה את מותם של שני הפצועים.

תגיות:עדותפיגוע בעליאביעד גזבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה