חדשות בעולם

מדוע הגיע הנסיך וויליאם לבית כנסת, ועוד עם כיפה?

אחרי שטען כי יש להפסיק את המלחמה בעזה וגרם לסערה, הנסיך הגיע לבית הכנסת, שוחח עם סטודנטים ועם ניצולת שואה וגינה את האנטישמיות כלפי יהודים בבריטניה

הנסיך וויליאם ביד ושם, 2018 (צילום: יונתן סינדל / Flash90)הנסיך וויליאם ביד ושם, 2018 (צילום: יונתן סינדל / Flash90)
אא

הנסיך וויליאם הגיע בסוף השבוע לביקור מפתיע בבית הכנסת Western Marble Arch שבלונדון. במהלך ביקורו התייחס הנסיך לאנטישמיות ההולכת וגוברת כלפי היהודים בבריטניה.

לפי הדיווחים, וויליאם חבש כיפה ועמד על הדוכן. הוא שמע חוויות מסטודנטים וצעירים יהודים שחוו אנטישמיות בבריטניה, ונפגש עם שגרירים שלוקחים חלק בפרויקט "לקחים מאושוויץ" – המתבסס על זוועות השואה.

במהלך הביקור הנסיך נפגש עם ניצולת השואה רנה סולט. הוא סיפר כי היא "דוגמה חיה להשלכות הטראגיות של האנטישמיות שפעלה ללא מעצורים".

עוד הוא אמר כי לאנטישמיות אין מקום בחברה הבריטית. הנסיך שיתף כי הוא ואשתו קייט מודאגים מהעלייה ברמת האנטישמיות בבריטניה.

כזכור, בתחילת המלחמה הביע וויליאם תמיכה פומבית באזרחי עזה וטען כי חובה להכניס סיוע הומניטרי לרצועה. כעת הוא הבהיר כי מלבד הרצון לסייע להם בהכנסת מזון, הוא עומד לצד ישראל בכל הנוגע למתקפה חסרת התקדים על יהודים בכל העולם.

בשנת 2018 ביקר הנסיך בישראל. הוא התחיל את ביקורו ביד ושם בירושלים, הניח זר באוהל "יזכור" במקום ואף נפגש עם ניצולי שואה. הוא הבחין במיצג הנעליים שנלקחו מיהודים אשר נשלחו להשמדה במחנות בזמן השואה, ואמר כי מדובר ב"מחזה מבעית, זוועה שאי אפשר לאמוד אותה".

הנסיך עורר לאחרונה סערה בממלכה לאחר שקרא "להפסיק את הלחימה", בין ישראל לחמאס. הוא טען כי הרגיש שאין לו ברירה לאחר שראה את מספר ההרוגים עולה. לאחר דבריו, ייעץ לו איש הימין הבריטי נייג'ל פאראג' "לדבוק בתחרות על פרסי הקולנוע הבריטיים ולהתרחק מסוגיות פוליטיות בוערות". לשכתו של ראש ממשלת בריטניה פרסמה הודעה לפיה הודעת הנסיך "תואמת את עמדת הממשלה".

תגיות:בית כנסתלונדוןהנסיך וויליאםאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה