חדשות בארץ

המלחמה טרפה את הקלפים: פגעה בנרמול היחסים עם אינדונזיה

ישראל הייתה במגעים דיפלומטיים עם המדינה המוסלמית הגדולה בעולם ואלו הבשילו לקראת חתימה על הסכמי נורמליזציה. מתקפת החמאס בשמחת תורה הביעה להקפאת השיחות ואינדונזיה הודיעה כי תצטרף לתביעה בהאג

דגל אינדונזיה (צילום: לפי סעיף 27א')דגל אינדונזיה (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

ה"גואיוש אינסיידר" דיווח היום (שני) כי ישראל ואינדונזיה תכננו לחתום על מספר הסכמים, בדרך לנורמליזציה מלאה בין המדינות, אולם המלחמה בעזה הביאה להקפאת המגעים. אינדונזיה היא המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, וחתימה על הסכמים עימה הייתה אמורה לתרום למצבה של ישראל בעולם המוסלמי.

על פי הדיווח, ההסכם אושר על ידי שר החוץ ד'אז, אלי כהן, ונשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו, שבינתיים הפסיד בבחירות בארצו, וצפוי היה להיחתם בחודש אוקטובר שעבר. המדינות הסכימו לחתום תחילה על הסכמי סחר ותיירות ונותר היה לקבוע היכן תערך החתימה, בירושלים או בבירת אינדונזיה, ג'קארטה.

האינדונזים תמכו בנורמליזציה עם ישראל, בדומה לסעודיה, והודיעו כי במקביל ייפתחו משרד סחר ברמאללה, אך לא הציבו את הפלסטינים כתנאי לחתימה מול ישראל. אנדי וידג'אנטו, יועצו של הנשיא וידודו, אף ביקר בירושלים בחודש ספטמבר האחרון ונפגש עם רונן לוי, אז מנכ"ל משרד החוץ. בפגישה נכח גם דן שפירו, שגריר ארה"ב לשעבר בישראל, שכיהן כיועץ הבכיר של מחלקת המדינה לשילוב אזורי.

שתי המדינות ביססו את ההסכם על עיקרי "הסכמי אברהם" עליהם חתמה ישראל מול מדינות במפרץ הפרסי. עוד על פי הדיווח, בבחירות שנערכו באחרונה במדינה האסיאתית זכה נשיא פרבובו סוביאנטו, שכיהן קודם לכן כשר ההגנה. עם בחירתו הודיע כי הוא תומך בהתקרבות לישראל.

המלחמה בעזה עצרה את התהליך. לפני כחודש הודיע משרד החוץ האינדונזי כי הוא שוקל להצטרף לתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל, בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג.

תגיות:אינדונזיהנורמליזציה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה