חדשות בארץ

"אמרו לילדיי להתפלל": רופאה עברה התקף לב ולא הצליחה לאבחן את עצמה

רופאה שעברה התקף לב לא הצליחה לזהות את הסימפטומים המקדימים, אך ניצלה בנס

אא

לפני כשנה וחצי עברה ד"ר אלבינה פנחסוב (78) התקף לב, אך למרות שהיא רופאה ורוב ילדיה ונכדיה המשיכו בדרכה והפכו לרופאים - היא לא הצליחה לזהות את הסימנים המקדימים לכך. 

"היו שבועות וחודשים ארוכים שבהם הרגשתי שקשה לי לנשום", היא מספרת בראיון ל'וואלה'. ""ניסיתי לקחת אוויר כל הזמן כי הרגשתי שמשהו יושב לי על החזה, ולכן היו לי נשימות כבדות".

עם זאת, היא לא חשבה על התקף לב, ולא פנתה לרופאים עד שיום אחד לפני ראש השנה, היא הרגישה שקשה לה ללכת. "הבת שלי, שהיתה איתי, נבהלה ורצתה להזמין לי אמבולנס. אני לא הסכמתי. גאווה מטופשת. בסופו של דבר, כשההרגשה הנוראית הזו לא עברה וגם הבת לא ויתרה - נכנעתי".

היא הגיעה למיון בבית החולים 'שמיר', וקיבלה את ההלם של חייה: "מיד כשראו אותי אמרו שחייבים צנתור, אבל המצב היה כל כך גרוע שבמקום צנתור פשוט של 40 דקות, לא יצאתי משם אלא אחרי שעתיים, מורדמת ומונשמת. בזמן הזה הרופאים אמרו לילדים שלי להתפלל על חיי".

ד"ר ערן קלמנוביץ', מנהל היחידה לטיפול נמרץ ב'שמיר', הסביר כי ד"ר פנחסוב סבלה מהלם לבבי שנוצר בשל ירידת באספקת הדם לשריר הלב".

במהלך הצנתור הושתלה בלבה משאבה ששומרת על תפקוד לב ואספקת דם תקינה של חמצן למוח ולאיברי הגוף, וכשהלב הראה סימני התאוששות והטבה, המשאבה הוצאה. "לשמחתנו, מצבה המשיך להשתפר והיא שבה לאיתנה".

"הסיפור שלי הוא נס", אומרת פנחסוב לסיכום. "אני גרה עם הבן ומשפחתו שדואגים לי ומקיפים אותי בהמון אהבה".

תגיות:התקף לבאבחוןרופאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה