חדשות בארץ

חמאס: "העברנו את רשימת הקריטריונים למתווכים" – ישראל: "שקר"

החמאס ממשיך לגייס את רשתות התקשורת הערביות שתומכות בו, והפיץ דיווחים לפיהם ישראל היא זו שמעכבת את המשא ומתן. בירושלים הכחישו את הדיווחים ובקטאר ציינו כי החמאס לא העביר תשובות להצעה שהוגשה לו

כיכר החטופים בתל אביב (צילום: Miriam Alster/FLASH90)כיכר החטופים בתל אביב (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
אא

התקשורת הערבית, המסייעת בדיווחיה לחמאס, ממשיכה להפיץ את הודעות הארגון ולהאשים את ישראל בעיכוב המשא ומתן שיוביל לשחרור חטופים. היום (שני) דווח ברשת הטלוויזיה הסעודית "אל ערביה" כי חמאס העביר את ה"מפתחות" לשחרור האסירים הפלסטינים בתמורה לחטופים הישראלים וכי "הכדור בידיים של ישראל". גורמים בישראל אמרו כי "אלה פרסומים לא נכונים. שקר. חמאס לא העביר דבר".

על פי הדיווח, גורמים בישראל טוענים כי במסגרת המשא ומתן לעסקת חטופים, ישראל אינה דורשת לקבל את שמות החטופים שנמצאים בשבי חמאס, אלא רק את מספר האסירים הביטחוניים שדורש חמאס עבור כל חטוף. זאת, כדי לייצר את הפעימות ומנגנון השחרור. טענה זו נשללה על ידי ישראל מספר פעמים בימים האחרונים. כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב את הדרישה לקבלת השמות ופירוט החטופים שבחיים ואלה שלא, כתנאי להמשך השיחות.

הטלוויזיה המצרית דיווחה מפי גורם מודיעיני כי "אתמול בוצעה התקדמות משמעותית במגעים להפסקת אש בין ישראל לחמאס". לפי המקור, נמשכים המאמצים להגיע להסכם עד תחילת הרמדאן ב-10 במרץ. הדיווח סותר את העמדה הישראלית.

אתמול הודיעו הקטארים לישראל, דרך מסר שהועבר לראש המוסד דדי ברנע ישירות מאנשיו של  ראש ממשלת קטאר, מוחמד א-תאני, כי חמאס מסרב לספק רשימה מעודכנת של החטופים שבחיים, וגם לא את המפתחות לפיהם ייקבע מספר האסירים הביטחוניים שישוחררו.

ההערכה בישראל: סינוואר מעוניין בכאוס בגדה ולא בעסקה

ב-ynet דווח כי גורם ישראלי בכיר, שמעורה בפרטי העסקה שהונחה על שולחן המתווכות, מעריך שמנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר "מעדיף לדרדר את המזרח התיכון ולגרום לשפיכות דמים וכאוס בעזה וביו"ש בתקופת הרמדאן, על פני האלטרנטיבה של הפסקת אש לשישה שבועות וסיוע הומניטרי, שהיה מקל בצורה משמעותית על הסבל של האוכלוסייה המקומית בעזה".

הג'יהאד האיסלאמי מציב תנאים פחות נוקשים

בעוד החמאס מתעקש על נסיגה ישראלית מערי הרצועה ובשלב הבא נסיגה מלאה וסיום המלחמה, הרי שארגון הטרור השני בגודלו ברצועה, הג'יהאד האיסלאמי, פחות נוקשה. סגן המזכיר הכללי של הארגון, מוחמד אל-הינדי, פרסם הודעה ברשתות הערביות לפיה: "ישראל לא הצליחה לרסק את ההתנגדות ולא הצליחה להחזיר שבויים. מטרת השיחות הנוכחיות הן להשיג שביתת נשק הומניטרית ולשחרר אסירים בלבד - לא להפסיק את המלחמה".

השר בן גביר: "חמאס מורח את השיחות - יש להפסיק את המשא ומתן ולעבור שלב בלחימה"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס היום למשא ומתן על הפסקת אש ושחרור חטופים בין ישראל לחמאס, וטען כי "חמאס מורח באופן מכוון את השיחות. המטרה שלו היא שנמשיך לנהל את המשא ומתן גם ברמדאן והלחימה תיפסק". בן גביר הוסיף כי "התפיסה שלנו היא שלאט-לאט אנחנו נחלשים, ולכן אנחנו חושבים שיש להורות על הפסקת השיחות ובאופן מיידי לעבור לשלב הבא עם יותר עוצמה בלחימה".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה