חדשות בארץ

בניגוד לדרישת התביעה: המחבל שרצח את רס"ן אליאב גלמן לא נידון למאסר עולם

בית הדין הצבאי בעופר גזר 35 שנות מאסר על המחבל שביצע את הפיגוע בצומת גוש עציון בשנת 2016. לטענת השופטים יש להתחשב במצבו הנפשי. אחיו של אליאב: "גזר הדין המזעזע מביא תקדים אסוני להקל על כל רוצחי הנוחבה"

ביתה דין הצבאי "עופר" (צילום: לפי סעיף 27א')ביתה דין הצבאי "עופר" (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

בית הדין הצבאי בעופר גזר היום (שני) 35 שנות מאסר על המחבל שרצח את רס"ן אליאב גלמן בפיגוע בצומת גוש עציון בשנת 2016. בניגוד לדרישת התביעה, בית הדין לא הטיל עונש של מאסר עולם על המחבל למרות הרשעתו ברצח. לטענת השופטים יש להתחשב במצבו הנפשי.

כזכור, ביום הפיגוע הגיע המחבל, ממדוח עמרו, בן 26, תושב הכפר דורא שבנפת חברון, אל תחנת האוטובוס הדרומית שבצומת גוש עציון, חמוש בסכין. החיילים שהבחינו במחבל קראו לו לעצור, אך המחבל עקף את עמדת החיילים ופתח בריצה לעבר האזרחים ששהו בתחנה, ביניהם קצין צה"ל, רס"ן אליאב גלמן. גלמן שלף את אקדחו האישי, הסתער לעבר המחבל, ואף הצליח לפגוע בו ולפוצעו, אך נפגע ונהרג מכדור תועה שנורה בשוגג על ידי החיילים.

שלוש שנים לאחר הפיגוע החליט בית המשפט הצבאי ביהודה, ברוב של שניים מול שופט אחד, לזכות את המחבל מעבירת רצח ולהרשיעו בהריגה. בית המשפט נימק את הזיכוי בכך שלא ניתן לקבוע כי המחבל אכן הגיע למקום על מנת לרצוח, ולכן לא ניתן לבסס את היסוד הנפשי הנדרש בכדי להרשיעו בעבירת גרימת מוות בכוונה. בית המשפט גזר על המחבל 30 שנות מאסר ומתן פיצוי כספי למשפחתו של אליאב.

הפרקליט הצבאי הראשי הורה לערער על הזיכוי ונשיא בית הדין הצבאי לערעורים, תא"ל נתנאל בנישו, קיבל את הערעור והרשיע את המחבל בעבירת רצח. בנימוקו לפסק הדין ציין השופט כי ”ריצה מהירה לעבר קבוצת אזרחים וחיילים בטרמפיאדה תוך הנפת סכין, מלמדת על הכוונה לגרום למותם".

התביעה בצאית דרשה כעת לגזור על המחבל מאסר עולם, חלאחר שנקבע כי מדובר ברצח. לעומת זאת, הסניגור ביקש להתחשב ב"מצבו הנפשי של הנאשם באירוע עצמו ומאז הפיגוע".

בעקבות העונש שנגזר היום אמר אייל גלמן, אחיו של אליאב הי"ד: "הזדעזענו לשמוע שבית המשפט החליט לא לגזור מאסר עולם על המחבל. המציאות שבה אנחנו מגיעים לדיון משירות מילואים ארוך, בו לחמנו בטרור וברוע המנסה לעקור אותנו מארצנו, מביא תקדים אסוני להקל על כל רוצחי הנוחבה. מדובר בפגיעה קשה במלחמה של עם ישראל ברוע. החוק כלפי מחבלים חייב להשתנות, לא ייתכן שההליך המשפטי למחבלים ימשיך להיות מלטף, ככה לא מנצחים אויב, ככה לא מנצחים במלחמה".

תגיות:גזר דין מחבלפיגוע בגוש עציון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה