חדשות בארץ

מהמילואים בעזה - למפגש עם הפעוטה שאת חייה הציל

נדב אזולאי נמצא לפני חודשים כמתאים להצלת חייה של פעוטה בת חודשיים שחלתה בלוקמיה. זמן קצר לאחר שתרם גויס ללחימה בעזה ורק כעת, לאחר שסיים את שירותו, זכה לפגוש אותה

נדב אזולאי והודיה רוזנפלד (צילום: יעקב נחומי/ עזר מציון)נדב אזולאי והודיה רוזנפלד (צילום: יעקב נחומי/ עזר מציון)
אא

הודיה רוזנפלד, פעוטה בת שנתיים וחצי מקצרין, חיכתה שנתיים לתרומת מח עצם שתציל את חייה לאחר שחלתה בלוקמיה. לפני מספר חודשים נמצא תורם מתאים, נדב אזולאי, בן 23 ממודיעין. לאחר התרומה קיווה התורם לפגוש בפעוטה לאחר שקיבל דיווח שחייה ניצלו, אולם הוא גויס למילואים יממה לאחר הטבח בעוטף.

היום (שני), מעט לאחר סיום שירות המילואים שלו, התקיים המפגש המרגש בבית אורנית של עזר מציון, שחיברה בין התורם לפעוטה. במפגש סיפר נדב כי הוא ואחיו התאום נועם קיבלו טלפון מאנשי המאגר, ונאמר להם שנמצאו מתאימים לתרום להודיה. האחים החלו יחד תהליך בדיקות מעמיק יותר לבחינת ההתאמה ונמצא שאכן שניהם מתאימים בהתאמה מלאה. זו הייתה גם הפעם הראשונה שנדב ונעם גילו שהם תאומים זהים לחלוטין, דבר שלא ידעו אותו עד להליך בדיקת ההתאמה.

באופן אקראי החליטו במאגר להמשיך את התהליך עם נדב. התרומה נעשתה בהליך ניתוחי פשוט, בשונה מתרומת מח עצם שמתבצעת ב-99% מהמקרים בהליך שדומה לתרומת דם. מבחינתו של נדב לא הייתה בכלל התלבטות, והודיה עברה את ההשתלה בהצלחה.

לפני מספר חודשים היה אמור להתקיים המפגש בין נדב להודיה, כשבמשך החודשים הרבים שחלפו נדב לא ידע מי התינוקת שאת חייה הציל, וגם הודיה ומשפחתה לא ידעו מי התורם שנרתם ללא היסוס עבורה.

אך כשנדב קיבל טלפון מעזר מציון התברר שנדב גויס לחיל השריון ב-7 באוקטובר ומאז נמצא בשירות מילואים ברצועת עזה. נדב אמר להם שברגע שישתחרר ייצור קשר ויתואם המפגש. נדב, כיום גר בירושלים, סטודנט למתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית, הגיע עם הוריו ומשפחתו, והוריה של הודיה הגיעו איתה.

אזולאי סיכם את הפגישה המרגשת: "זו תחושה מדהימה. קשה מאוד להסביר את זה, לא האמנתי שזה יגיע לכזאת סיטואציה, זה בא בתקופה מאוד מסובכת. בתקופה הזאת של כל המוות והרע והדברים הרעים שכולנו חווינו, אז זה היה האור שלי. המסר שזה נתן לי לחיים זה שגם כשהמטרה לא ברורה לעין לפעמים הדברים הטובים שעשית מאירים לך את הדרך".

מוריה רוזנפלד, אמא של הודיה: "היה לי חשוב כל הזמן לפגוש את האיש שהציל את הודיה, קשה לתאר את הכרת הטוב שיש לנו כלפיו וכלפי עזר מציון. אנחנו לא רואים את הדבר כמובן מאליו".

תגיות:תרומת מח עצםנדב אזולאיהודיה רוזפלד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה