חדשות בעולם

ניצחון לטראמפ: בית המשפט העליון בארה"ב אישר לו להתמודד בפריימריז

שופטי בית המשפט פסלו ברוב קולות פסלו את ההחלטה של מדינת קולורדו שלא להתיר לטראמפ להתמודד בפריימריז בגלל מעורבות פעיליו בתקיפה על הקפיטול. ניקי היילי ניצחה לראשונה בפריימריז, במדינת וושינגטון

דונלד טראמפ (צילום: Amir Levy/FLASH90)דונלד טראמפ (צילום: Amir Levy/FLASH90)
אא

בית המשפט העליון בארה"ב קבע היום (שני) כי לא ניתן לפסול את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מלהתמודד בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית. ברוב של חמישה מול ארבעה ביטלו השופטים את החלטת בית המשפט בקולורדו, שקבע לפני חודש שטראמפ אינו יכול להתמודד, בשל מעורבות פעיליו בתקיפה על בניין הקפיטול. בית המשפט לא התייחס להחלטות דומות שקיבלו בתי המשפט במדינות מיין ואילינוי. עם זאת, החלטתם, כערכאה עליונה, תגרום ככל הנראה לשינוי ההחלטה בשתי המדינות.

בעקבת הפסיקה כתב הנשיא לשעבר ברשת החברתית שלו Truth Social כי "זה ניצחון גדול לאמריקה". ההחלטה פוגעת בסיכוייה של יריבתו בפריימריז הרפובליקנים, ניקי היילי, לקבל את המינוי. היילי קיוותה שבית המשפט יפסול את טראמפ באופן גורף בכל המדינות.

יש לציין כי עד כה הנשיא לשעבר ניצח את היילי בתשע מדינות מתוך עשר, שאזרחיהן הצביעו בפריימריז. בתקשורת האמריקנית ציינו כי ההחלטה לא מונעת את המשך ההליכים המשפטיים התלויים נגד הנשיא לשעבר, ואם יורשע בפלילים, מועמדתו תיפסל.

מחר, שלישי, המרוץ למועמדות הרפובליקנית עשוי להיות מוכרע סופית. תושבי 16 מדינות ילכו לקלפיות במה שמכונה "יום שלישי הגדול". ההערכה היא כי טראמפ ינצח ברובן, גם במדינת קולורדו שכעת לא תוכל למנוע את התמודדותו.

במטה של היילי מאמינים עדיין שניתן להפוך את התוצאה. הלילה (בין ראשון לשני) זכתה השגרירה האמריקנית לשעבר לאו"ם בניצחון ראשון. היא גברה על טראמפ במדינת וושינגטון, בה 66% מהאזרחים הצביעו עבורה, מול 33% מהקולות שהלכו לטראמפ. לעומת זאת, הנשיא לשעבר גבר עליה ביומיים האחרונים באיידהו, מיזורי ומישיגן. טראמפ צבר כבר 244 צירים לעומת 24 של היילי, וההצבעה מחר יכולה לקרב אותו מאוד לסף הדרוש להבטחת המועמדות, 1,215 צירים, ולאלץ את היילי לפרוש.

תגיות:פריימריזדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה