חדשות בארץ

מי מדווח ל-BBC על מה שקורה ברצועה? כתב המקושר למשמרות המהפכה

על פי דיווח ב"דיילי טלגרף", רשת השידור הבריטית מסתמכת על עיתונאי איראני כמקור המרכזי לדיווחיה מעזה. גורם ישראלי: "עוד הוכחה לסיקור המוטה לטובת חמאס"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ה"דיילי טלגרף" הבריטי דיווח היום (שלישי) כי תאגיד השידור הבריטי, ה-BBC, נעזר בעיתונאי איראני כמקור מרכזי בדיווחים שלו על הנעשה בעזה. בדיווח הוצגו סרטוני וידאו וסיפורים של הכתב האיראני, שראיין עדי ראייה לתקרית עם משאיות הסיוע בעזה. כזכור, בתקרית נהרגו עשרות פלסטינים, ובדיווחים בעולם הערבי ובמדינות שונות במערב נטען כי הם נורו על ידי ישראל.

ב"דיילי טלגרף" חשפו כי מי שהוצג כעיתונאי הוא מחמוד עוודיה, העובד עבור סוכנות הידיעות "תסנים", רשת איראנית המקושרת למשמרות המהפכה. עוודיה פרסם לאחרונה פוסטים ברשתות החברתיות, בהם שיבח פיגועים נגד ישראל. בנוסף, הוא פרסם תמונות שלו סועד עם מנהיגים ואנשי צבא איראניים.

גורם מדיני בישראל ציין כי מדובר ב"הוכחה נוספת לדיווחים המוטים לטובת חמאס בתאגיד הבריטי". דני כהן, המנהל לשעבר של "BBC Television", מסר בתגובה ל"דיילי טלגרף" כי "מדובר בכשל בפרקטיקות העיתונאיות הבסיסיות ביותר. ה-BBC לא טרח לבדוק את אחד ממקורות המפתח שלו. ל-BBC יש הרגל לקבל את מה שאומרים להם אנשים שמוצגים כאזרחים פלסטינים, או פקידים מרשויות אזרחיות. או שהם לא מבינים או שלא אכפת להם שהם נציגים של ארגוני טרור. הדיווח של ה-BBC תורם לאווירה בבריטניה, שבה יהודים מרגישים לא בטוחים. העיתונות הפגומה שלה מוסיפה שמן למדורה של האנטישמיות הזוהרת בצורה מסוכנת יותר ויותר בבריטניה".

תאגיד ה-BBC ספג באחרונה ביקורת נוקבת מצד גורמים בישראל על דיווחים אנטי ישראליים, ואף נאלץ לפרסם התנצלות בשידור חי על דיווח כוזב מעזה. דובר ה-BBC מסר בתגובה לדיווח ב"דיילי טלגרף": "אנחנו עומדים מאחורי העיתונות שלנו ודוחים את ההאשמות".

 

תגיות:BBCמלחמת חרבות ברזלדיווח כוזב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה