חדשות בארץ

ישראל דורשת ממועצת הביטחון להכריז על חמאס כארגון טרור

בפנייה שתעשה לשבע מתוך 15 המדינות החברות במועצת הביטחון באו"ם, ממשלת ישראל תבקש לכנס את המועצה לדון בבקשתה להכריז על חמאס כארגון טרור. האו"ם מצידו הודיע כי הוא דורש מישראל להגביר את הסיוע ההומניטרי בעזה

מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)
אא

ישראל הודיעה היום (שלישי), כי תפנה בשבוע הקרוב לשבע מדינות מתוך ה-15 החברות במועצת הביטחון של האו"ם, בהן ארה"ב ובריטניה, בבקשה לקיום כינוס דחוף של המועצה. ישראל תבקש להכריז על חמאס ארגון טרור.

הבקשה לכינוס המועצה נתמכת בדו"ח של שליחת מזכ"ל האו"ם לענייני אלימות בסכסוכים, פרמילה פאטן, שקבעה כי מחבלי החמאס ביצעו פשעים אלימים נגד תושבי העוטף, בהם נשים וילדים. שר החוץ ישראל כץ הזעיק לארץ להתייעצות את שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, לאור סירובו של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש לכנס את מועצת הביטחון לדיון בדו"ח החמור.

לדברי כץ, "מזכ"ל האו"ם פועל למסמס את הדו"ח החמור שהוא עצמו הזמין. הוא מנסה להחריג את חמאס מאחריות ולא יוזם כינוס מיידי של מועצת הביטחון כדי לדון בדו"ח ובהכרזה על חמאס כארגון טרור. מזכ"ל האו"ם הביא את הארגון לשפל המדרגה".

ישראל מנסה שנים להביא את או"ם להכרזה על חמאס כארגון טרור, כפי שעשה האיחוד האירופי. חברות מועצת הביטחון וגם האסיפה הכללית לא נענו לבקשה. יתירה מכך, בחודש שעבר התייחס לכך אחד מסגניו של מזכ"ל האו"ם כשאמר כי חמאס הוא "תנועה פוליטית ולא ארגון טרור".

בתוך כך, 20 חברי פרלמנט ומחוקקים מכל העולם הודיעו היום כי חתמו על הצהרה המגנה בחריפות את איראן בגין תמיכתה בארגוני טרור. ההצהרה נחתמה במסגרת כנס שדולת הפרלמנטים למען ישראל שנערך בארץ. בהצהרה מודגשת הפגיעה המכוונת של חמאס באזרחים, השימוש שהוא עושה באוכלוסייה אזרחית כמגן אנושי והתמיכה שמעניקה איראן לארגון הטרור. ההצהרה קוראת להטיל סנקציות באופן מיידי נגד המשטר האיראני, ולהגדיר את משמרות המהפכה כארגון טרור.

האו"ם דורש מישראל להגביר את הסיוע לעזה

בעוד בישראל ממתינים להחלטת האו"ם האם לכנס את המועצה, בארגון העבירו הודעה לממשלת ישראל הקוראת לה "להציף" את עזה בסיוע הומניטרי. האו"ם האשים את ישראל ב"צמצום דרמטי במספר משאיות הסיוע שנכנסות אליה ממעברי הגבול בדרומה – כרם שלם שבגבול עם ישראל ורפיח שבגבול עם מצרים". לפי נתוני האו"ם, בחודש שעבר נכנסו מדי יום, בממוצע, 97 משאיות סיוע לרצועה – לעומת 150 משאיות מדי יום בינואר. היעד האידיאלי לפי האו"ם הוא 500 ביום. בירושלים דוחים זאת, ומאשימים כי התנהלות קלוקלת של סוכנויות האו"ם גורמת לקשיים בהזרמת הסיוע.

 

תגיות:מועצת הביטחון של האו"םמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה