חדשות בארץ

כך מנסים 750 ישראלים דוברי פרסית לשנות את דעתם של האיראנים עלינו

בזמן שהאנטישמיות גואה, מתנדבים דוברי פרסית התגייסו לטובת קמפיין הסברה: "הגענו לכמות גדולה מאוד של צופים, בהם גם כאלה שפחות בעדנו"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האנטישמיות בעולם הולכת ומתחזקת, כשבמקביל ישראל מנסה להילחם באמצעות הסברה בשקרים שמפרסמים ארגונים פרו פלסטיניים. לאחרונה, למעלה מ-750 מתנדבים דוברי פרסית התגייסו לטובת מסע הסברה, כשהם פונים לקהל האיראני ומנסים להסביר לו מדוע ישראל צודקת במלחמה מול חמאס. מי שיזמה את המהלך הזה היא קרן מיראז'. בראיון לאתר ynet מסבירה סיגל אפריאט כהן, מנהלת פרויקטים בקרן, למה זה עשוי להצליח.

"כילידת איראן ודוברת השפה, נמשכתי לחדשות בשפה הפרסית", אמרה. "רציתי להבין איך מציגים את המלחמה שם ומהר מאוד מצאתי את עצמי מגיבה למספר גואה של גילויי שנאה, בעיקר בקבוצות טלגרם בפרסית. מהר מאוד הבנתי שלבד אני לא אצליח להשפיע, וחשבתי על כיוון שיוכל להסביר את הצד הישראלי באופן עקיף, כדי להעביר את המסר. הגעתי למסקנה ששימוש בשפה הפרסית תהיה הדרך הלא-שגרתית שדרכה נוכל להסביר את הצד הישראלי".

אפריאט כהן הוסיפה כי "איראנים דוברי פרסית לא רגילים לקבל מסרים חיוביים על ישראל בשפה שלהם, וכאן אנחנו משתמשים בשפה שנוגעת לבית שלהם, לרגש, למשפחה, דבר שיכול לפתוח את התת-מודע של הצופה לקבלת המסר, לעומת העברת מסרים באנגלית או בעברית שמראש נראים פחות אובייקטיביים מנקודת המבט שלהם".

פעילת הסברה נוספת ששותפה למסע היא סהר סיידיאן, שאמרה: "עם פרוץ המלחמה אני והקולגות שלי הבנו שאנחנו לא יכולים להישאר אדישים למצב, וגייסנו בקהילה שלנו מתנדבים כדי לייצר דעה חיובית ואוהדת כלפי מדינת ישראל. כל אחד מאיתנו הרגיש מחויבות כלפי מדינת היהודים, וזו הדרך שלנו לתרום".

במסגרת מסע ההסברה, הקרן פתחה עמודים ברשתות החברתיות: פייסבוק, X (טוויטר לשעבר), טיקטוק, אינסטגרם וטלגרם - כולם בשפה הפרסית. למסע שותפים מתנדבים רבים, בהם מתרגמים, עורכי וידאו, מנהלי תוכן וסושיאל מדיה.

לדברי אפריאט כהן, "הקמנו עמודים בכל הפלטפורמות, ואליהם אנחנו מעלים את התוכן שלנו שהוא בעיקרו תוכן עצמאי, מותאם קהל, שאנחנו מייצרים. מעבר לזה, אנחנו לוקחים סרטוני הסברה חזקים שאנחנו חושבים שיתאימו לדוברי פרסית ומתרגמים אותם. אני יכולה להגיד בגאווה גדולה שקהילת יוצאי איראן בישראל היא אחת הקהילות החזקות בארץ, קהילה משפיעה ותורמת, לא רק בימי מלחמה אלא גם בימי שגרה. אני שמחה שבימים אלו הצלחנו לייצר פלטפורמה שבה אנשי הקהילה יכולים להשתמש בשפת האם שלהם כדי לתרום למאמץ ההסברה הלאומי".

אפריאט כהן ציינה כי הם נזהרים מאוד לא לסכן איראנים שתומכים בהם ועלולים להיעצר על ידי המשטר: "את הסיכון הזה אנחנו לוקחים בחשבון, אל מול הסיכויים הגדולים של תועלת המיזם וההשפעה הרחבה שלנו".

בקרן הוסיפו כי בעקבות שלל הסרטונים והתכנים, יש תגובות אוהדות רבות. "מבחן ההשפעה הרחבה נמדד גם בכך שחסמו לנו פעמיים את עמוד הטיקטוק עקב דיווחים בלתי פוסקים על העמודים", סיכמה אפריאט כהן. "זה מעיד על כך שעלינו ברדאר והגענו לכמות גדולה מאוד של צופים, בהם גם כאלה שפחות בעדנו".

תגיות:איראןרשתות חברתיותהסברה ישראליתחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה