חדשות בארץ

חולצות חדשות, אוכל ושתייה חופשי: התנאים המקוממים של מחבלי חמאס בכלא הישראלי

לפי עדויות של חיילים במקום, הרוצחים מקבלים "יחס חם" בכלא: "חולצות ותחתונים חדשים מהניילון בתום המקלחת, כאילו שהם בספא. הגישה לשתייה חופשית". בנוסף, הם מקבלים שמיכות ומעילים כדי להתגונן מהקור

אסירים ביטחוניים בישראל, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)אסירים ביטחוניים בישראל, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

בעוד שהישראלים שנחטפו בידי חמאס מוחזקים במנהרות ברצועת עזה בתנאים קשים, המחבלים הפלסטיניים שהשתתפו בטבח זוכים ליחס אחר בכלא בישראל. על פי עדויות שפורסמו הבוקר (רביעי) בעיתון מעריב, במתקני הכליאה בשדה תימן ובענתות זוכים מחבלי חמאס וכוח נוח'בה למקלחות סדירות ואפילו ללבנים נקיים.

על פי העדויות של חיילי מילואים ואנשי תחזוקה שנמצאים במקום, "המחבלים מקבלים חולצות ותחתונים חדשים מהניילון בתום המקלחת, כאילו שהם בספא". סדר היום שלהם כולל השכמה ב־5:45, ארוחת בוקר, זמן לתפילה ועוד. במשך היום ועד שעת השינה, 11 בלילה, הם יושבים על מזרונים. בלילה, לפני השינה, הם מקבלים גם שמיכה חמה.

עוד עולה מהעדויות, כי המחבלים לבושים בטרנינג וגרביים ומקבלים גם מעילי דובון כדי לשמור על החום. בנוסף, בכל יום מגיע רופא וחובש כדי לבדוק אותם. הם מקבלים תרופות ואנטיביוטיקה, וגם טיפול בפצעים.

"מדינת ישראל מחכה במשך שלושה חודשים לקבלת אישור על העברת התרופות לחטופים ואנחנו מטפלים בהם ללא היסוס", אמר גורם ביטחוני בכיר לשעבר לעיתון. "נכון, אנחנו מדינת חוק ויש חשיבות לכך שמקפידים על נהלים ויחס הומניטרי, בייחוד אחרי שראינו את הקרקס בבית הדין בהאג. אולם, אנחנו לא מדברים כאן על שבויי מלחמה או אסירים ביטחוניים רגילים. אלה הגרועים שברוצחים, החלאות ששרפו ושחטו את נשינו וילדינו ב-7 באוקטובר. לא ייתכן שיתייחסו אליהם בכפפות של משי".

אחד החיילים טען כי כי "זו לא משימה לחיילים, אין להם הכשרה של סוהרים. זורקים להם רימוני הלם ואומרים תסתדרו". לדבריו, האסירים אזוקים ועיניהם מכוסות במשך כל שעות היממה, אך כל אחד מהם מקבל שלוש ארוחות ביום, בזמן שהשבויים שלנו זוכים ליחס מחפיר.

עוד הוסיף החייל, כי כל ארוחה כוללת ארבע פרוסות לחם, גבינה, פירות וירקות. בנוסף, יש להם גישה בלתי מוגבלת למים והם ממלאים לעצמם בקבוקים. הדברים האלה מזעזעים, בעיקר לנוכח העובדה שהחטופים הישראלים שחזרו סיפרו שלא התקלחו אפילו פעם אחת, לא קיבלו מים והסתפקו ברבע פיתה בכל ארוחה, אם בכלל.

תגיות:מחבליםחרבות ברזלנוח'בהשדה תימןענתות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה